Annons:
Etikettvalpar
Läst 1410 ggr
emmieswords
2016-04-02 14:51

bästa träningen för min nya valp

Vad kan man hitta på med sin nya bästa vän.  förutom inkallning och att ropa på honom vid namn.  

Han är 8 veckor hämta honom i torsdags.
Han är ett riktigt charmtroll

Annons:
[Anata]
2016-04-02 15:17
#1

Lär känna individen. Kolla vad hans egenskaper är. Under tiden testa de som passar för ER. En träning ska vara individ anpassad. Träna de lilla som sitt ligg mm. Men kolla hur din hund ragerar och svara på de träning sättet du väljer att ha.

emmieswords
2016-04-02 20:49
#2

possitiv förstärkning :-)
Ända e att han är enveten som synden bara nej o aveda hjälper inte alltid ibland får jag ta tag om nosen o säga fy när han tex bits för mycket osv… 
han testar väl sin matte

[Anata]
2016-04-02 22:07
#3

De kliar i tänderna och allt vill man smaka på :D Min tik hon gjorde så med som valp. När hon ber mig bytade jag med en leksak

emmieswords
2016-04-03 00:52
#4

De funkar inte alltid. Ibland måste jag säga ifrån lite tuffare. Brukar säga fy o ta tag om nosen bAra några sekunder.

[Anata]
2016-04-03 09:40
#5

En bekant till mig. Hon även som jag morrade mot mig hon när de gjorde ont "alltså hunden bet hårdare!" 

Jag kan bara säga de jag har gjort med mina hundar. Med alla 3 som jag hade samtidigt under en tid. Där de var helt olika individer. 

En hund som var Schäfer ladde bc. En som var schäfer gråhund pudel. En som var Schäfer ladde något mer. Bc mixen var hög energi till max. Varje löp hade vi diskution som vem som var ledare. Pudel mixen var extremt känslig. De räckte med tanken. Den sista var trög som attans och behöver tillsägelse mer. 

Men morra när dom bet eller gjord ofog. De var de ända som funkade på alla. Sen var de hela tiden olika saker att jobba med. 

Där var de verkligen att kunna byta träningen snabbt haha :D Men helt underbart då jag fick lära mig att vara flexibel och inte låsa träningen bara för att de funkade på en. Utan jag hade olika kommando på dom olika hundarna mm :D

Upp till toppen
Annons: