Annons:
Etikettvardagslivet
Läst 1765 ggr
CayKantos
2016-03-04 21:02

Vad gör ni med era hundar?

Ja, som rubriken låter, vad gör ni med era hundar? Alltså vad tränar/tävlar ni? Hur ofta? Vad är ambitionerna?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Hundtassens
2016-03-04 21:12
#1

Jag tränar agility och viltspår med min västgötaspets Ebba lite lydnad självklart också. vi brukar köra 3-4 ordentliga träningspass i veckan. Ibland mer spår ibland mer lydnad osv.  Vi tävlade smått förut men nu gör vi det bara för skojs skull :D

Sugar Mist
2016-03-05 18:02
#2

Vi strosar mest runt på vintern, kör lydnad och drag ett par gånger under vintern, nu har vi haft otur iår och lyckats dra på oss ett par sjukdomar så vi har haft mycket vila och mycket fokus på att bli friska.

Annars pysslar vi med vallningen, lydnad, agility, freestyle, barmarksdrag och tja… lever livet helt enkelt :)

-

[Ninji]2
2016-08-11 21:19
#3

Vår ena vallhund (welsh corgi cardigan) aktiveras genom rallylydnad, agility, freestyle, vallning och hundparkour.
Och den andra vallhunden (finsk lapphund/isländsk fårhund) aktiveras genom lydnad, rallylydnad, agility, freestyle, vallning, hundparkour och nose work.
Sen så aktiveras båda i löpning, cykling, simning samt följer med på rid- och körturer.

Fialialej
2016-08-14 01:12
#4

Nu kör vi typ bara rallylydnad, och lite balans/trix/agility för skoj. Riktig latmaskperiod just för tillfället. Annars gör vi typ "allt", inkl. vallning på får.

"På natten är alla katter svarta"

Stormvindh
2016-08-14 17:05
#5

Vi kör det vi känner för kan man säga ;) Tävlar än så länge i rally och agility, ska även börja tävla i viltspår och lydnad förhoppningsvis till hösten. Tränar också freestyle, spår och lite annat som vi känner för emellanåt :)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
2016-08-16 11:26
#6

Vi tävlar för tillfället i agility och lydnad. I agility siktar vi på SM och agility- och hopp-champion (ja, man måste få ha stora mål!) I lydnad trodde jag aldrig att jag skulle komma så långt att jag skulle tycka det var kul och utmanande, men efter tre raka förstapris i klass 1 (med pallplats alla gånger!) och et LPI så siktar vi framåt på klass två och ett LP2 till att börja med ;)

I höst kommer vi gå mer regelbunden kurs i vallning och finns det bättre möjligheter att fortsätta efter det så är målet helt klart att komma ut och tävla så småningom! (men det känns som det får vara på lite längre sikt eftersom det är mycket svårare att få till vallningen än tex agility och/eller lydnad, när man inte har egna djur att träna på).

Sen håller vi på med bla. spår, drag, rallylydnad (vi är uppe i avanceradklassen här, så att ta upp det igen kommer säkert, men inte just nu bara), och annat i perioder, men det är inte jag känner lika stor lust till för tillfället. Det går som sagt i perioder. Har varit sugen på att starta appellen i spår med Zuki många gånger, men det är svårt att komma in i någon spårgrupp när man prioriterar annat framför (som i mitt fall, agilityn) och spåra själv blir inte så ofta.

Annons:
Anibaz
2016-08-21 10:48
#7

Just nu går jag kurs i rallylydnad med corgin, snart börjar även en kurs i momentlära inför tävlingslydnad. Hon ställs även ut. Vi ska tävla så vi tränar inför det. Vi spårar också. Aussien på snart 12 år hänger numera bara med och äter godis, lite rally, tricks och spår blir det ibland.

LinDajSon
2016-08-22 09:45
#8

Jag brukar säga att jag har en vallhund, en jakthund, en lydnadshund och en brukshund.

Upp till toppen
Annons: