Annons:
Etikettrasfrågor
Läst 1408 ggr
PudelPepp
2/22/16, 9:21 AM

Berger mot BC

Har funderat på detta ett tag nu men inte hittat några svar: hur skiljer sig Berger des pyrenées mot BC kravmässigt? Vad jag har förstått att bergern är en väldigt krävande ras som alltid vill mer, lite som bc:n? Är den lik bordet collier i sättet att jobba? Och dess sätt att alltid vilja vara till lags? Så vill gärna veta lite mer om bergern och vad som bäst lämpar sig till arbete (agility, lydnad, bruks) på hög nivå. Undrar då jag känner att jag inte har vallmöjligheterna jag hade velat till en bc, men vill ändå ha en hund med liknande sätt.

Annons:
lalaz4
2/22/16, 3:26 PM
#1

Har själv aldrig träffat en berger, men här står det lite om skillnaderna  http://www.lolabuland.com/2010/06/25/bc-vs-ps/

PudelPepp
2/24/16, 4:25 PM
#2

Tack för länken, ska läsas på en gång:)

Elinmatsdotter
3/2/16, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en blandning med 50% bergen. Supermysig tik som alltid vill vara till lags dock är hon väldigt känslig om detta är rasen eller trauma från unghundstiden vet jag inte, man kan inte ens slå med en flugsmälla utan att hon blir en våt fläck på golvet. Att jobba med är hon superrolig och lättlärd går gärna upp i varv lite mycket. Hon har temperament som jag vet inte vad oavsett om det e hundar eller människor. Har hon gott och lagt sig och man petar på henne får man sig ett morrr och ett argt öga. Här om dan råkade jag trampa henne på tassen när hon skulle hälsa på min tik sluta i fullt slagsmål då hon skyllde på den andra hunden fast den stackaren va 2m bort ( tror temperament kommer från den andra rasen i henne ;-)

hemul
3/3/16, 4:01 PM
#4

Vilken annan ras är det i henne? Jättesöt! 😍

Upp till toppen
Annons: