Annons:
Etikettatt-börja-valla
Läst 1350 ggr
VendelaS
2016-01-04 14:57

Prova på vallning i gbg-trakten?

Hej.

Är sugen att prova på vallning med min schappe, men varken hon eller jag kan någonting om vallning. Är det någon som vet något ställe i gbg-trakten eller runt omkring där man kan prova på vallning med en icke bc/wk. Eller typ gå vallkurs eller liknande?

Edit: Planen är OM jag hittar något ställe att prova på vallning/lära mig valla och min hund visar intresse för det hålla igång det hyfsat regelbundet.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Annons:
Stormvindh
2016-01-05 13:51
#1

Jag gick själv i samma tankar och var idag och provade på vallningen själv för första gången :) Efter mycket mejlande så hittade jag en instruktör, så mitt tips är att mejla din lokala vallhunds/vallningsklubb, alternativt Svak (då det var därifrån jag fick tips på instruktör i slutändan). Hör med dom om dom har nåt tillfälle att prova på eller gå kurs så får du förhoppningsvis hjälp av någon. Har dock förstått det som att det iallafall i mina trakter är ganska dött vid den här tiden på året med kurser och dylikt :) Lycka till!

Medarbetare på Vallhundar

[Springerpoo]
2016-01-06 15:53
#2

Humlebyns brukar ha prova på vallning ibland. Vet inte när hon har nästa gång så skulle nog kontakta henne😃

http://www.humlebyns.se/hundskola/

VendelaS
2016-01-07 20:12
#3

Tack så mycket för svaren. Jag ska absolut kolla upp detta! 😃

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

monjan
2016-01-20 21:29
#4

#2

Det ska jag lägga på minnet 🙂

Upp till toppen
Annons: