Annons:
Etikettkul-och-bus
Läst 1761 ggr
isla
1/4/16, 12:14 AM

Vad har era hundar ätit upp/förstört?

Jag läste en kul tråd på ett annat forum, som jag tänkte kopiera hit. Den handlar om vad för konstiga saker som ens hund ätit upp alternativt bitit sönder. Så gnugga de små grå nu och fundera, vad har era hundar ätit (både nuvarande och fd hundar)?

Annons:
isla
1/4/16, 12:21 AM
#1

Detta är vad jag, just nu, kan komma på att våra hundar förstört/ätit upp.

* Hallgolvet i vårt gamla hus. Som tur var skulle vi renovera, men nej, inte kul alls. Började som ett mikroskåpiskt hål i plastmattan och blev ganska fort halva golvet. 🤪

* Fick dra ett kasslernät ur rumpan på en av våra hundar en gång…

* En gosedjursmus från Ikea gick ner och kom upp igen. Dock lämnade hunden innehållet på golvet.

* En halv kamptrasa slank ner i magen finfint.

* En glass med pinne slank ner den också och kom upp med kräkmedel. Dyr glass. ;)

* Alla möjliga slags skor, ju dyrare desto bättre…

 * Bordsben, stolsben och varför inte skohylla?

* Väggar och lister har varit populära att tugga på. Nu har vi som tur är inga hundar som tuggar lister och väggar längre, har mest varit valpar som gjort sånt.

* Inget som hunden tuggade upp, men en valp kom springande med en konservburk på huvudet en gång.

Det är vad jag kan komma på just nu. Inte någon direkt lång lista med tanke på att jag haft hund i 25 år, men det finns säkert mer som jag just nu inte minns.

zlarviig
1/4/16, 12:22 AM
#2

Mixa åt upp sina 3 sängar hon haft så vi bestämde oss för att hon får vara utan säng och sova på möblerna istället, den första åt hon upp vid 10 veckor ålder :P Nu har hon fortfarande inte fått en ny säng men jag funderar på att prova en gång till ;) Annars äter hon gärna plastsaker. Hon har tuggat sönder systerdotterns leksaker hur många gånger som helst. I julas kom jag på henne när hon låg och tuggade på systerdotterns lilla plastgubbe hon fått i julklapp och öppnat ca 2 minuter tidigare ;) Som tur var så syntes ingenting på leksaken så ingen märkte något 😅

zlarviig
1/4/16, 12:29 AM
#3

Kartonger är kul att tugga sönder också 😅

isla
1/4/16, 12:32 AM
#4

Våra hundar har faktiskt varit rätt så snälla mot leksaker, inte sina egna förstås, men barnens. Tur det, för där om något hade jag blivit "galen". :D

Några sängar har också blivit uppätna hos oss också, men inte många. En gång när jag stängt in en löptik i sovrummet, (Vi skulle bort och hon fick inte vara i närheten av hanhunden) kom vi hem och insåg att hon plockat all fyllning ur biabädden vi hade där inne.  Valpar är dock de som förstört mest, senast för ett år sedan makulerade ett gäng valpar en biabädd när jag inte var tillräckligt uppmärksam på vad de höll på med. Monster! 😂❤️

isla
1/4/16, 12:32 AM
#5

#3 Haha, ja den var visst god.

Sugar Mist
1/4/16, 12:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jax har inte förstört så mycket faktiskt, han demolerar gärna leksaker om han får chansen men annars kan jag inte komma att tänka på annat när han tuggade sönder halsbandet han fick ärva från min första(och väldigt speciella) hund.. Han var iiiinte populär då kan jag ju säga.

-

Annons:
zlarviig
1/4/16, 12:44 AM
#7

Oj jag såg nu att jag råkat hamna på vallhundar 😅 Hoppas att det inte gör något att jag kommenterade fast jag inte har en vallhund :) #4 Som tur är så tuggade hon inte sönder en Biabädd eller någon annan dyr utan bara någon billig säng vi köpt på ÖoB :P Min syster blir galen på Mixa, Men barnleksaker är supergott tycker Mixa ;)

Tarotstollan
1/4/16, 12:46 AM
#8

Då jag hade min Samojed så förstörde han: innanmätet i ett par skor,  tuggade på en hårborste, ytterpärmen på en bok, tuggade och rev sönder en stramaljtavla som var halvfärdig, för en bekant gjorde han sönder, glasögonbågar, en handske och innanmätet i en sko.
Det var säkert mer men detta är det jag kommer ihåg efter 40 år!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sugar Mist
1/4/16, 12:49 AM
#9

Kom för övrigt på att han visst demolerat saker. Typ underkläder. Hälften av alla. Min favorit-bh bland annat :( Sen tröjfickor i mängder, speciellt om det legat/ligger godis i, och han är ju så förbannat diskret med det hela också.

-

isla
1/4/16, 2:04 AM
#10

#6 Åh nej, så tråkigt. Vet hur speciella saker efter fd hundar kan vara, jag håller hårt i vissa saker och ser till att hundarna, i största möjliga mån, inte förstör något sådant.

isla
1/4/16, 2:05 AM
#11

#7 Inga problem! Bara kul att höra alla knasigheter hundar har för sig.

isla
1/4/16, 2:06 AM
#12

#8 Vad är en stramaljtavla för något? :)

isla
1/4/16, 2:08 AM
#13

#9 Min Liz, hon är också expert på å leta godis i fickorna. Än så länge har hon iaf inte lyckats ha sönder någon, som tur är, men det kommer väl, det också. 😂

Annons:
Tarotstollan
1/4/16, 2:25 AM
#14

#12. Stramaljtavla är en bild /motiv som är tryckt på hård väv och sen syr man halva korsstygn på den med garn som är i samma färg som färgfältet under. Man täcker alltså färgfältet med stygn.Till slut är hela tavlan sydd med halva korsstygn.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

isla
1/4/16, 9:55 AM
#15

#14 Jaha, ja då vet jag vad det är för något. 😊

LinDajSon
1/4/16, 10:20 AM
#16

Min wacombrädas sladd samt tillhörande penna gick åt när Jin var valp. Dyrt. :P

isla
1/4/16, 1:51 PM
#17

#16 Den var säkert hur god som helst. ;)

LinDajSon
1/4/16, 3:45 PM
#18

#17 Det hoppas jag verkligen… :P

hemul
1/23/16, 9:51 PM
#19

Min hund åt mina trosor och strumpor och allt möjligt annat när han var valp. Paradnumren var en chokladkaka med folieomslag  och en tub kalles kaviar, med tub och allt, i två tuggor.

Sugar Mist
1/23/16, 10:14 PM
#20

Kan lägga till ytterligare 2 tröjfickor nu…

-

Annons:
isla
1/24/16, 3:12 PM
#21

#19 Holy sh*t! :O Hur lyckades han med kaviartuben? Kan inte varit så skönt i halsen på vägen ner…

#20 Hihi, godistokig hund, märker jag. :)

Här har inget ätits upp sista tiden, som inte ska ätas upp. Har bara mina två gamla damer hemma nu, igen, och det är bara Liz som tuggar i sig saker. Däremot försöker hon plocka all pälsen av sin pipleksak i form av en ekorre. Mindre populärt när vi har "hår" på hela golvet och en förstörd, helt ny, leksak.

fridarebecka
2/11/16, 12:04 PM
#22

Svärfars hund(dock ingen vallhund) åt bla 2 mobiler och en pejl när hon var ung, det var helt omöjligt att valpsäkra hos dom för hon hittade allt! 😮😂 Nu i vuxen ålder äter hon "bara" allt som innehåller godis och mat, typ fickor, påsar osv. Min hund har varit snäll och hållit sig till skor och underkläder och nu när han är vuxen äter han inget som han inte får.

hemul
2/19/16, 12:17 AM
#23

#21 Jag vet inte. Det kom ut också. Det var så jag upptäckte tilltaget.

molam
2/19/16, 7:05 PM
#24

Väggar (hörn) är supergott! Likaså Fiskmat, hamstermat och Gerbilmat, men påse och Burk och allting. Pappas HELA Calzone Sjönl ner i en hunds käft, På två röda pappa vände bara bort huvvet sen var hela calzonen borta, Shaggy har mumsat på min sovrumsdörr med. Bindor har vi en äcklig hund som älskar, Pennor, Gärna Tusch och självklart Sopor, men det kommer nog ingen undan?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: