Annons:
Etikettrasfrågor
Läst 1319 ggr
Sugar Mist
12/21/15, 9:45 PM

Att behålla vallhundsprovet som krav eller inte

Det är en fråga som verkar ligga ute för SKK att överväga, blev rätt förvånad och arg när jag fick läsa det, har ni facebook finns det att läsa här;

https://www.facebook.com/groups/106345040702/permalink/10153162327560703/?comment_id=10153162360395703¬if_t=group_comment_reply

Vad tycker ni om detta?

-

Annons:
[Mi-llis]
12/22/15, 11:59 AM
#1

SKK måste beakta de frågorna som de får, jag är mer intresserad av att se hur SVAK till ex. kommer att agera kring detta, dvs. kämpa för att VP ska finnas kvar…

Stormvindh
12/22/15, 12:48 PM
#2

Även om jag inte själv har BC så tycker jag det låter som en dålig idé. Tycker det är bra att man valt att lägga vallprovet som krav för en vallras, tyvärr är det ju inte så många som behåller (avlar på) den egenskapen hos många andra vallhundar idag. Och känns som att aveln för BC kommer bli betydligt mer oseriös om det skulle gå igenom…

Medarbetare på Vallhundar

[Mi-llis]
12/22/15, 6:46 PM
#3

Måste ta tillbaka mitt förra inlägg; den grundade sig att jag trodde inte att SKK kunde ha sån makt över regelverket, men efter att ha läst mer på länken (Vallhundsgruppen), så verkar det som att de kan göra en hel del ändringar? Stämmer detta? Har de sista ordet?

LinDajSon
12/22/15, 10:11 PM
#4

Inte en chans att vp kommer slopas. Men appropå vp så undrar jag om det nya vp-upplägget kommer hjälpa eller stjälpa rasen i längden… arbetshund eller tävlingshund i första hand? Ska bara hundar hos hobby/tävlingsförare med mycket tid och intresse för regelrätt träning kunna godkänna hundar som sedan kan tas i avel? Osv…

Upp till toppen
Annons: