Annons:
Etikettköp-byt-sälj
Läst 1360 ggr
Qanin
12/13/15, 10:21 PM

border collie med bichon havanais

hej

vi har i min familj en border collie som är 5 år o en hane

men jag vill ha en bichon havanais också

kan ni hjälpa mig

alltså om ni tror att det skulle funka elr så…

Annons:
thea_thea
12/13/15, 10:22 PM
#1

Klart det skulle funka.

Qanin
12/13/15, 10:35 PM
#2

han e inte så lydig elr ganska men han blir galen när en bil elr en annan hund kommer så det skulle bli jätte svårt att gå ut med båda

thea_thea
12/13/15, 10:36 PM
#3

Då borde du träna honom att inte göra det.

Fialialej
12/14/15, 1:22 PM
#4

Klart det går.
Men du kanske ska vänta tills du har fått ordning på din första hund innan, om du känner dig osäker på om du klarar båda samtidigt.

"På natten är alla katter svarta"

Cahira
12/18/15, 7:40 PM
#5

Som de andra säger, få ordning på första först. Det kommer vara hunden som valpen ser upp till och allt ofog dom gör ihop kommer fastna som sjutton. Även om andra hunden inte fattar varför dom gör så (typ skäller, jagar osv). Livet är tillräckligt långt att det är värt att vänta på nästa hund. :) Min första var 7 innan jag tog in hund 2 även om jag ville långt innan det och min hund hade klarat det men ekonomin tillät inte, och jag väntade 10 år på att bli med chinese crested. Har en annan ras jag velat ha i 14 år men har inte bestämt mig om jag bara låter det vara en beundran eller om jag verkligen slår slag i det. :) 

Du vill inte ha dubbel trubbel. Valpen kommer ta enormt mycket tid första 2 åren ungefär och att hinna med båda när första har problem redan är inte kul. Och är det svårt och inte kul så kanske du känner att du måste göra dig av med valpen igen och det vill du verkligen inte gå igenom. Det är värt att vänta tills det är rätt tillfälle, lovar!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: