Annons:
Etikettövrigt
Läst 1588 ggr
[Mi-llis]
2015-12-08 20:47

Täcke till B-C valp?

När är det lämpligt att ha täcke på en valp? 😀 Funderar på att köpa ett regntäcke eller något täcke i lättare material till min valp, vi bor i södra Skåne och det regnar/ blåser mycket nästan varje dag… Har inte sett tecken på att hunden fryser, men det kanske man ska ha täcke ändå? Kan man sy något själv? 😜

Annons:
Cahira
2015-12-18 20:12
#1

Självklart kan man sy själv! :) Täcke är absolut en bra idé, valpar är nära marken där det är som kallast och när dom ska kissa så blir det inte mycket rörelse att hålla sig varm. De sover ju gärna tätt intill också både för trygghet men även för att hjälpa att hålla värme så det är absolut att rekommendera. Att använda ett tyg som stretchar fungerar jättebra på en växande valp. :) Finns gott om tutorials på internet och du kan säkert hitta tyger som inte är så dyra men som ändå isolerar vinden lite. När pälsen ligger tätt mot kroppen så hjälper det också. 

Men om ni bara ska ut snabbt och in igen så kanske det räcker att vara vid en vägg där det är lä. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Mi-llis]
2015-12-20 16:25
#2

Tack för dina tips! Har köpt ett täcke från Hurtta till henne nu och det verkar uppskattas 😀 Hon har inte visat tecken på att frysa när vi var ute, men man vet egentligen aldrig förutom när hunden darrar 😕 Ska leta också efter tutorials, tror det kan vara en bra idé så länge hon är valp… Annars blir det ett täcke i månaden med tanke på hur fort hon växer 😂

russin
2015-12-23 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har köpt Hööks softshelltäcke (finns under reflexer). Både mina vuxna och valpen har vid behov. kostar typ 179 kr och stoppar vind och en hel del regn.  är lagom tunna för att inte värma en massa i onödan.

[Mi-llis]
2015-12-23 13:53
#4

Åh, vilken sötnos 😍😍😍 Snyggt täcke, ska kolla på deras hemsida! Jag gillar materialet Softshell, det är så praktisk 😀

russin
2015-12-23 16:02
#5

#4 - japp det är bara softshell och inget foder, vilket gör det praktiskt för icke frusna hundar som man vill ge lite skydd åt 🙂

Upp till toppen
Annons: