Annons:
Etikettvardagslivet
Läst 1686 ggr
Sugar Mist
12/1/15, 1:14 AM

Weekend hos Jax uppfödare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick längre helg i och med att måndagen var ledig dag, så jag och Jax passade på och smet upp till Jax uppfödare under helgen, och roligt var det!

Vi vallade inte men gjorde mer vardagsarbete, och fick även hjälp av Jax halvsyster Easy som hade smitit in i fårhuset under morgonen, och att få använda två hundar samtidigt var en upplevelse i sig!

Fick se nya sidor av Jax jag aldrig tänkt på, han är så himla cool med fåren och visste precis vart han skulle placera sig för att jag lättare skulle kunna fodra fåren, något jag inte riktigt tänkte på förrän efter ett litet tag, ingen stress hos varken tackorna eller bagglammen, han är då allt himla bra och sån duktig liten hjälpreda jag har❤️
Verkligen superspännande som nybörjare att studera hur han agerar i situationer där jag inte ens kräver något speciellt av honom, vet inte riktigt hur jag ska få ner det i ord men mattehjärtat sväller av stolthet över vilken duktig liten vovve han egentligen är, och hur lätt det är att glömma bort att uppskatta honom för allt det han ger. 

Annars har vi mest bara lallat runt på gården, hjälpt med hönorna och hästarna, och såklart bää'na <3

-

Annons:
Cahira
12/1/15, 1:23 AM
#1

Det är precis så det ska vara verkligen! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

thea_thea
12/2/15, 9:39 AM
#2

Åh vad härligt det låter! Jax verkar vara den perfekta hunden för dig❤️

Upp till toppen
Annons: