Annons:
Etikettövrigt
Läst 1355 ggr
CayKantos
10/12/15, 3:44 PM

Border Collie.iFokus

Hej alla vallhundsgalna människor! :D

Det har för inte så länge sen blivit gjort en BC iFokus av MissanTissan där jag också agerar som Medarbetare. Vi hoppas ni vill komma in och hjälpa oss med att starta denna sajt och fylla den med en massa Border Collie relaterad.

Vi kommer, som många andra sidor, ha månadens Border Collie vart 1:a plats kommer på wall of fame ihop med vilken månad/år och tema. Vi kommer även hålla olika sorters tävlingar omkring träning, tricks och mycket annat om intresse finns!

Att äga en Border Collie är aldrig ett krav för att vara medlem av sidan då det helt enkelt är för alla intresserade av BC på det ena eller andra sättet. Så här har ni en kort beskrivning av BC'n, det går att läsa mera utförande här -

Border collien är en arbetande hund som användes till fårvallning. Border collien är en av de populäraste arbetande vallhundarna i världen, men den har också visat prov på att vara en duktig lydnadshund och framgångsrik i agility.

Border collien är en lättlärd, energisk hund som vill och behöver arbeta för att trivas. Border collien rankas som en av de intelligentaste hundraserna i världen och man tror att border collien kan förstå upp till 200 ord. 

Och ännu en kort beskrivning av vår sajtvård -

_"Jag bakom MissanTissan heter Miranda och lever för djur. Är ägare till en underbar Border Collie hane på snart 4 år vid namn Chip. 
_

Har sedan småben varit intresserad i rasen och planerade redan från när jag var 6 att jag skulle ha en Border Collie vid namn Chip, eftersom jag älskar Chips så mycket. Haha! När jag blev lite äldre var jag så rädd att jag skulle "förstöra" hunden att jag började fokusera på mindre stressade raser. Men en dag frågade min mamma vilken hund vi skulle agera jourhem åt och visade mig några bilder på några hundar och jag visste direkt att Chip var den rätta hunden. Han kom från ett riktigt dåligt hem, blev misshandlad, fastkedjad i ett skjul och fick knappt någon mat. Så när han kom var han livrädd för ALLT. Men med 2,5 års träning med honom är han nästan som vilken hund som helst. <3

_Vill man läsa hela Chip's Historia så har jag en YouTube video om honom. :) 
_

https://www.youtube.com/watch?v=-Lnej7y1NXo "

Ses på BorderCollie.fria.iFokus 🥳

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Upp till toppen
Annons: