Annons:
Etikettvalpar
Läst 4001 ggr
russin
2015-10-12 11:21

Cookie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får jag presentera "Cookie" - Heffaklumpens Cookie Dough som blir den valp jag kommer spara hemma ur kullen. Åtminstone för att börja med att se hur hon utvecklas, då hon var och är en fet valp som tog extra lång tid på sig att komma på benen och ännu inte riktigt fått ordning på sina bakben 😃 Men hon blir stadigare och smidigare för var dag som går. Hon var den jag valde först när dom var nyfödda och den som är "snyggast".

Jag har bara haft problem ett tag, då jag förälskade mig i en annan av tikvalparna en tid - men den tiken är liten och har lite tunn benstomme. Helt otroligt rolig och underbart söt liten hund, men inte den jag tänker spara utan hoppas hitta ett kanonhem till henne där hon får leva ett aktivt liv, då hon är en valp med mycket energi.

Cookie är lite lugnare (nåja, allting är relativt) och en rejäl tik som är mycket lik sin mamma (dock mycket fetare i samma ålder) - och är man lik mamma, så kan det bara bli bra 🙂

Här 6 veckor och  står för första gången på någonting högre än golvet - så inte bästa ståbilden, men det är svårt att begära i den åldern.

Annons:
Kitten86
2015-10-12 12:21
#1

Sicken söt tik!

Förstår att det inte kan vara lätt att välja mellan hjärta och hjärna när man ska behålla en valp i kenneln 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

russin
2015-10-12 12:24
#2

#1 - nej det har varit svårt. Cookie har tagit längre tid på sig att visa sin personlighet, just för att hon varit senare med det mesta pga sin kroppsform😃 Men hon är en go och mysig tjej - med käftar av stål, precis som mor sin. När hon biter tag i byxbenet, så är det jäkligt svårt att få loss henne😂

Stormvindh
2015-10-12 22:23
#3

Åhh vilken sötnos! Blir nog perfekt i vilket fall för vem kan inte falla för den där tjejen liksom! ;)

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-10-14 23:54
#4

Låter verkligen som underbart avelsmaterial när man är är en tough cookie. 😃

Så vansinnigt söt! 😍 Ska bli kul att följa henne!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2015-10-15 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Hon börjar få lite mer personlighet nu. Sist upp på benen, så kom även personligheten sist 😃 Hon verkar mest vara en "go och glad kexchoklad" så att säga. Än så länge inte den smartaste i kullen, men mamma-hund har det så det räcker och blir över 😉 En glad liten (nåja) skit som tycker det mesta går ut på att hålla fast något med tänderna….antingen byxben, leksak eller mat😂 utsidan har utvecklats så snabbt, att insidan tar lite mer tid på sig och det är helt okej - vi är inte alla lika.

russin
2015-10-18 12:18
#6

Mer personlighet bubblar fram och även om hon ännu är ett oskrivet blad, så verkar hon än så länge vara en mycket bra kombo av både sin mamma och pappa. Utseendet efter mamma, men pappas lite lugnare temperament. Tydlig i sina signaler och mjuk i sinnet och det tystaste valpen i kullen ! Känns gött då mamma-hund är den ljudligaste hunden jag haft . Cookie har en stor kamplust, vilket är superkul för det finns inget bättre som belöning i träning 😃

Det ska bli superkul att få följa henne och se hur hon utvecklas. Kullen blev ju ganska ojämn (rätt vanligt hos heeler, då det inte är en homogen ras) och dom flesta är olika i både utseende och temperament.

Annons:
russin
2015-10-20 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Mamma upp i dagen - en liten kopia av Polly 🙂

Cookie och syskonen är 8 veckor idag. Tiden flyger fram !

Cahira
2015-11-02 08:53
#8

Nämen gud så lik Polly! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2015-11-02 10:54
#9

#8 - japp, hon har verkligen mammas huvud 🙂 Även mammas öron, mammas päls, osv. Blir nog dock något grövre över bröstkorgen och något kortare. Det ska bli superspännande att följa henne och se hur hon utvecklas. Just nu är hon ett fetto och är en klumpeduns - vilket mamma-hund inte var i den åldern 😃

russin
2015-11-02 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Pollys dotter Cookie blev idag ensamvalp - sista syrran flyttade långt upp i landet ikväll. Tur det finns en mamma-hund och en busig tik till (Mini) här hemma att leka med 😃

Som alla hundar här och främst valpar, så är den gamla babysittern storfavorit att sova i. Cookie har dock inte fått till bäddningen riktigt än, för allting glider neråt 😂 Nu kvällstrött och blänger "sluta störa nu" på mig - men i natt får hon sova i sängen, vilket kommer göra henne glad (hon och systern tjyvstartade nämligen i natt då dom började leva loppan kl 2 mitt i natten. Då tog jag dom under armen och bädda ner dom i min säng - och dom sov tills klockan ringde haha)

Cahira
2015-11-03 00:19
#11

Ljuvliga gänget! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2015-11-14 14:05
#12

Här är alltid cirkus numera - ofta är Mini den som börjar. En katt-tunnel är en rolig grej 😃https://flic.kr/p/A71bbs

Pst: låt bli att se att Mini är ett fetto just nu - hon bantar…..igen 🤐

Cahira
2015-11-22 06:08
#13

Haha men gud, underbara valp!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
russin
2015-11-22 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Look a like 🙂

Polly håller på att tappa sin dräktighetspäls och har ingen underull än och Cookie har valppäls och lite naken på magen. Idag har det varit kallt, så tröja på.

Just nu består Cookie mest av öööron och en stor kalaskule-mage 😃

Stormvindh
2015-11-23 20:31
#15

#14 åh vad söta! Och lika ;)

Medarbetare på Vallhundar

[Mi-llis]
2015-11-23 22:18
#16

Åh, man smälter! 😍 Och så tröjorna…. Hehe så gulliga!

Cahira
2015-11-24 07:12
#17

Fy så söta! Och oj, lika som bär! …och öron. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2015-11-24 11:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Morgon i skogen🙂

[Mi-llis]
2015-11-24 18:56
#19

Åh, jag ska kidnappa dem! 😍😍😍 alla tre 😜

Cahira
2015-11-30 05:31
#20

Trion är verkligen ett perfekt litet pussel ihop! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
russin
2015-12-01 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

När Cookie springer, så kan man få en aning om hur hon skulle se ut med stooora ståndöron 😃 I övrigt är hon en klump. Nu 14 veckor och 4,5 kg tung. Ett kilo till och hon är lika stor som min Mini ! Cookie är en oerhört lätt valp. Snäll, lugn för att vara heeler, lätt att lämna helt själv, lätt att ha med osv. Älskar att få leka i badkaret ! Enorma framtassar, så hon ser rätt rolig ut. Heeler ska egentligen vara kompakt och kraftig, men ha små tassar - men dessa "dasslock" har hon ärvt efter far sin. Även Mini (som är hennes halvsyster) har fått pappas tassar 🙂

Tyvärr får inte Cookie dom raka fina framben som jag vill ha, men efter två heeler med riktigt fina framben så är det väl dags för en som inte är det - få se hur hon blir som vuxen. Det är inte så vanligt med spikraka framben hos heeler. Lite väl lösa armbågar har hon, så hon vevar en del när hon travar men även där får vi se hur hon blir som vuxen när bröstkorg mm breddat sig och stödjer upp. Med tanke på hur sent hon kom upp på benen (pga att hon var så fet) och hur skumt hon gick ganska länge, så är jag glad över att hon rör sig så obehindrat idag. Någon balettdansös lär hon aldrig bli, men hon tar sig fram där hon vill komma fram😃 Hon är en rejäl och stadig tös med ett härligt temperament och det kommer man långt med. I övrigt väldigt bra vinklad och har en mycket snygg kropp och fin rygglinje och ett kanonfint huvud.

Pst: hon är väldigt duktig på att visa "sad face" när hon vill något. Svårt att motstå 😉

[Mi-llis]
2015-12-01 22:16
#22

Tycker hon utvecklas fint 😍 😉

russin
2015-12-04 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#23

Mattes gremlins 😃

Skostorlek 47, floppiga öron och en jättenos - och alldeles underbar ❤️

Bara för skojs skull måste jag lägga in en bild på mamma-hund Polly vid samma ålder. Hon gör en ful grimas, men ni ser likheten ändå va 😉

russin
2015-12-08 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hon finner sig i allt denna valp - att få en tomtedräkt på sig brydde hon sig inte ett smack om. Synd vi inte har snö ute bara, så man kunde få några fina bilder 😃

Årets sötaste Tomte

[Mi-llis]
2015-12-08 20:29
#25

Får man anlita jultomten? 😍😍😍

russin
2015-12-09 07:36
#26

#25 - hon hjälper säkert till att öppna paket😃

Cahira
2015-12-18 20:20
#27

Jag älskar henne! 😍 Så underbart när temperamentet har trillat på plats! Fast du lär ju få igen det i tonåren. ;) *flina elakt*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
russin
2015-12-18 21:15
#28

#27 - hahaha säkert 😃 Hon är en så simpelt enkel valp i det mesta, så jag bara väntar på att det ska vända 😉 Fast okej - långt därinne finns humör som plockas fram ibland. Hon har lärt sig av sin mor att gaffla på främmande hundar, men är rätt tuff och går fram och gafflar och vill ändå hälsa - ju närmare hon kommer, desto mer går rösten upp i falsett 😂 sen blir hon tyst. Hon har en enorm basröst i början, men vi jobbar på att hon ska bli tystare än mor sin……

Cahira
2015-12-18 21:56
#29

Hahahaha kaxig liten heeler. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2015-12-19 08:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#29 - hmmmm, hon är inte så liten ens 😃 inte ens 4 månader än och väger redan 5 kg 🤐 Alltså lika stor som min äldsta heeler Mini (fast hon är å andra sidan liten)

Cookie av någon anledning tappat lite färg på snoken, vilket är konstigt då hon är så mörkt pigmenterad för övrigt. Får väl ge henne en kvartslampa i julklapp 😂 Det syns dock inte så mycket som det gör på bild (med lampa rätt i fejset). men hon är söt med lite gluggar, för valptänderna ramlar så det skramlar här hemma !

russin
2015-12-20 13:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Mer Cookie. Numera kallad för sumo-valpen 😃 snart 4 månader ung.

russin
2016-01-19 11:08
#32

#27 - jag har fått igen allting 😉 Nä - Cookie är fortfarande en snäll valp, meeen hon har lärt sig av sin mamma att skälla ut främmande hundar och hon skäller värre än mor sin och vägrar sluta 🤐 Lite att jobba med där ja…… Hon går verkligen och sneglar på morsan sin för att se om hon gör minsta pust med läpparna, för då drar Cookie igång med skall. Hujedamej för gapiga hundar och nu har jag två 😂

russin
2016-02-26 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#33

En serie dagsfärska bilder. Nyfiken, busig och oerhört koncentrerad - då åker tungan ut 😍

Cookie nu 6 månader. Stor kropp, stora öron och ännu större tassar !😃

Kitten86
2016-02-26 20:14
#34

Härligt med uppdaterade bilder på ditt monster!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Upp till toppen
Annons: