Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2710 ggr
emmieswords
2015-10-06 20:26

Djurförbud!!!

Nu finns de 3-5 personer i mitt närområde som utredsföe djurförbud…. Hur i hela friden kan jag få reda på vilka det är? De borde vara allmän info! Blir så frustrerad för kan juva vem som helst liksom

Annons:
Fridaaaa
2015-10-06 20:29
#1

Kollat med länsstyrelsen?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emmieswords
2015-10-06 20:37
#2

Jo skall maila dem! Borde finnas listor för varj komun.

redsteinedrose
2015-10-06 20:43
#3

Håller med, de som har djurförbud borde vara enkla att hitta då man inte vill sälja till en sådan person :/

Kallaterrier
2015-10-06 20:45
#4

Möjligtvis kan man få reda på de som har fått djurförbud, men om de bara är under utredning tror jag att det är tveksamt. Jag tycker dessutom att det är ytterst tveksamt om man under utredning skulle sättas upp på någon offentlig lista, det kan ju vara falska anklagelser som ligger till grund för utredningen, eller andra felaktiga grunder.

emmieswords
2015-10-06 20:47
#5

Eller " hej får jag klappa hunden" " ja eller vänta har du djurförbud?" Alltså kommer ju inte båga låta ngn gå fram till min hund! Åh kan ngn som e grym på google hjälpa mig? Hittar fan inget hur jag en söker vil veta va de är för skummisar i mitt område

[love dogs]
2015-10-06 20:53
#6

Som andra sagt, bara för att 3 personer utreds för djurförbud behöver det inte vara något att oroa sig för många utsätts faktiskt för sånt här på falska grunder väldigt få får djurförbud det är mycket som ska till för att det ska ske, och sen för att du ska få reda på lite mer så är det väldigt sällan dem som har djurförbud/utreds för djurförbud bara går fram och är elak mot din hund om du är närvarande oftast har dem misskött sina egna djur men inte andras. Hur vet du att dem utreds för djurförbud, är det bara rykten? jag tycker inte man ska sprida rykten om andra speciellt inte om man inte är 100 procent säker, jag tror inte du kan kolla upp dem som utreds för det här  är osäker att man ens kan kolla upp dem som faktiskt har djurförbud finns det inte sekretess för det? är väldigt osäker dock har aldrig kollat upp sånt.du verkar vara väldigt orolig tror din oro är obefogad. Med det sagt så tycker jag att alla djur ska skötas väl och att dem är fantastiska :)

Annons:
emmieswords
2015-10-06 21:53
#7

Kollat på länsstyrelsen diarier… Annars hade jag väl inte skricit här o frågat… Med tanke på konsekvenserna de kan ha för mej om jag tex senare vill ha djurvakt eller liknande. Då kan jag som djurägare bli av med min hund pga att personen som tog hand om mitt djur har djurförbud. De därför sådant bör vara tillgängligt för allmänheten. Btw… Har inte nämt några namn…. Så va fick du det ifrån? Att jag sprider rykten…

Love dogs
2015-10-06 22:52
#8

#7 Har aldrig menat att DU sprider rykten, skrev lite otydligt kanske..?

tror inte man kolla upp folk som utreds för djurförbud så vitt jag förstått men jag är absolut inte säker, majoriteten som utreds får säkert inte djurförbud i slutändan som sagt finns folk som anmäls på svaga grunder och som sagt det krävs en del för att få till ett djurförbud! dem som fått djurförbud kanske man kan se?

Jag har väldigt svårt att tro att du kan bli av med din hund bara för att en person som utreds för djurförbud/har djurförbud är hundvakt, du står ju registrerad som hundens ägare så du skulle kunna förklara situationen.

hemul
2015-10-07 01:22
#9

Men hallå! Nu utreds ju bara de här personerna (hur fick du reda på det förresten?), men för att en person har fått djurförbud behöver det ju inte vara en djurplågare eller galning som ger sig på hundar på gatan.

Kallaterrier
2015-10-07 07:55
#10

#5 Bara för att man utreds betyder inte att man är skyldig. Det behöver inte ens betyda att misstankarna är starka eller troliga.

Naviifax
2015-10-09 15:46
#11

Antagligen därför namn inte skrivs ut. För att folk hoppar till slutsatsen att dem är avskyvärda djurplågare (i princip) bara för att dem är under utredning.

@adventuresofnavi | instagram

Cahira
2015-10-15 00:22
#12

Vet folk som länsstyrelsen blivit tillkallade till för att kolla hur djuren har det då någon ringt men de har fått goda betyg utan problem. 

Om man säljer eller letar djurvakt får man helt enkelt ställa noga frågor (djurträning, varför dom vill köpa djuret eller vara djurvakt, erfarenheter etc) och be om källa eller källor som kan gå i god för personen, om det är fler än en så är det nog lättare att få en klar bild av personen. Och när man möts kan man se hur djuret interagerar med personen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: