Annons:
Etikettbilder-film
Läst 1727 ggr
Cahira
2015-08-04 00:08

Stolt över Apache!

Skrytdags igen. :) Men Apache har gjort såna framsteg att jag vill visa hela världen vilken duktig hund jag har. :) Han blev ju illa slagen och sparkad och saker kastad på och gud vet vad så när jag fick hem honom tog det månader innan han litade på mig och ännu längre innan han vågade vara närmare än 3 meter. Kunde inte ge godis ur handen första halvåret minst. Så vi lärde in ingångar och sitta fot när jag stod still och till sist lärde han sig att det var ofarligt och det var kul att få klick och godis så jag försökte lägga in ett steg och han flydde för livet. 

Efter många om och men så kunde jag få honom att inse att jag kommer inte sparka honom jag vill bara gå framåt och att han stannar i position och när han lyckades första stegen så grät jag! 

Idag ser det ut såhär. Jag har inte kunnat träna honom ordentligt på kanske tre månader så hans ligg är helt åt fanders och vi måste jobba mer på det men i övrigt ser det så sjukt snyggt ut för att vara så längesen vi tränade på riktigt! Vi tränade igår men inte på fotgåendet. Såhär ser det ut nu (Noll krav bara uppvisning utan klicker) filmat 3 augusti 2015.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-08-04 00:10
#1

Och han blev slagen med käpp också. Har haft videos där vi tränar på hans rädsla för käppar (och filmer på hela hans resa med käppar har jag lagt upp på klickerträning ifokus) men att han nånsin haft en rädsla för käppar är svårt att tro idag. Detta lärde han sig på ETT pass igår! 😍 

Ja jag vet jag skryter men jag är så stolt över honom!! ❤️🏆 Blir mycket träning med såna elstängelkäppar efter idag och resten av sommaren det kan jag lova! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2015-08-04 00:50
#2

Du har rätt att vara stolt över ditt tålamod med denna trasiga spillra av hund. Att han har roligt det syns ju på att svansen går i ett!
Grattis till Apache också som äntligen har kommit till ett hem där han blir älskad och sedd för den medvarelse han är till er i världen!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2015-08-04 01:58
#3

Tack för dina fina ord! ❤️ Han är verkligen en fantastisk varelse. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: