Annons:
Etikettvälja-vallhund
Läst 1367 ggr
[Viking Ängel]
2015-07-08 00:24

Australien kelpie

Hej hej. Jag har en liten fråga angående rasen Australien kelpie. Jag är intresserad igentligen av agility och inte så mycket vallning, men då jag fallit så för dena charmiga hund så undrar jag om det skulle att gå att aktivera dena hund genom agility istället. Och så undrar jag hur stort motionsbehovet rasen har. Jag älskar att vara ute och går själv 2-3h promenader dagligen. Men då vissa raser aldrig värkar bli träta så undrar jag om deta röker eller skulle dom kräva ännu mer motion? Hällsningar Viking ängel

Annons:
Sugar Mist
2015-07-08 00:31
#1

Det är en bruksras och mår som bäst när den får använda skallen, en mer lämpad vallhundsras för agility och aktivt sällskapsliv är Shetland Sheepdog :)

-

Monstertassar
2015-07-08 11:12
#2

Det är helt okej till agility är min uppfattning! Men då man helst inte ska träna mera agility än 2-3 gånger veckan och ibland vinterpauser osv kan hända så är en annan aktivering mera än promenader de dagar man inte tränar/tävlar agility och vilodagar.  Är man inte sugen på att hålla på med annat som t.ex spår/lydnad/tricks och känner ett måste att den måste få göra annat än agility så är det kanske inte så lämpat.

Upp till toppen
Annons: