Annons:
Etikettfoder-hälsa
Läst 2236 ggr
Sugar Mist
7/2/15, 4:28 PM

Fodertråd- vad äter era vallisar?

Som rubriken säger, vad äter era vallisar för foder, och varför just det fodret? :)

Ni får jättegärna nämna ras, ålder, hälsa och liknande :)

-

Annons:
Fialialej
7/2/15, 4:42 PM
#1

Alvarez, snart fyra år gammal, synd vikt och god hälsa. Aussie/Bc.

Äter VoH

"På natten är alla katter svarta"

vallhund
7/2/15, 5:51 PM
#2

Leon äter BARF han fyller 8 år i november o är en Berger des Pyrénées à face rase.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

russin
7/3/15, 7:42 AM
#3

Jag råutfodrar. Oftast fifty-fifty med Vom och Hundemat och kött/benprodukter från Emmzo (nöt, lamm, vom, kalkon mm). Vissa dagar 50/50, andra dagar enbart VoH och däremellan endast egenblandat🙂

nadilda
7/3/15, 3:06 PM
#4

Katla är 3 månader och en schapendoes. Hon äter till ca 50% Royal Canin Medium Junior för de fick hon hos uppfödaren. Eftersom hon inte är så förtjust i din vanliga mat äter hon också VoH puppy.

reckon
7/3/15, 7:02 PM
#5

Valpen äter Nordic Special plus då han fick det hos uppfödaren. Det är ett rätt stort projekt för oss att få tag på då vi har en bit till återförsäljare men det får vara så för jag krånglar inte med foderbyte när nuvarande maten verkar fungera bra. Ibland får han någon mush-bulle och äggula också. 

Kh collie, 3 månader.

Qepta
7/4/15, 8:41 AM
#6

Izor, Belgisk Vallhund - Tervueren äter VoH nr.25 med laks Varför han äter det är för att jag vill ge en sån naturlig kost som möjligt till honom och pga för lite intresse och kunskap kan jag inte ge barf. När Izor var runt 1,5 år åt hann torrfoder (orijen) och var ständigt dålig i magen. Även av det tidigare fodret (Royal Canin) han blev så dålig att på några veckor rasade han ner i vikt från 23 kg till 17 kg. (Kan bifoga bild senare) han var ett vandrande skelett på ren svenska. Tack och lov hade han päls som dålde det värsta. Men visst plingade djurskyddet på en dag iallafall. Jag bytte till VoH så fort det fanns en återförsäljare i Gävle och sen dess har han varit i jättefint hull och inga problem med magen. Aryah, Belgisk Vallhund - Malinois äter Teste of the wild (lila säck) + mush för tillfället Varför Aryah inte äter färskfoder är för att jag inte har råd eller plats i min lilla frys. Sedan funkar hon kanonfint på torrfoder. Som jag tidigare nämnt är jag inget fan av torrfoder men Taste of the wild gillar jag. Hon åt Royal Canin när hon kom och jag bytte till Four Friends till henne, avföringen var inte som jag vela ha den och hon var lös i magen till och från. Bytte till Orijen men var inte nöjd med det, så gjorde ett sista byte med mycket planering och tänkande så fick det bli Taste of the wild. och för stunden äter hon även mush då hon har brutit en av sina tänder och går på smärtstillande tills tanden ska rotfyllas. Jag märker att hon har lite ont att äta så därför får hon mush till kvällen så det är lite lättare att äta.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: