Annons:
Etikettövriga-djur
Läst 1498 ggr
Cahira
7/2/15, 1:59 AM

Efterlängtad kalv!

(Finns en kategori som heter övriga djur för våra kossor, får, andra hundar, katter och annat om ni vill prata om andra djur ifall ni missat det. :) ) 

Mamma Maybelline och dotter Jolene

Idag föddes en efterlängtad kalv. Maybelline är min favorit och hon fick en vacker dotter idag, Jolene! 😍 Jolene blir såklart kvar med oss. Hon har blodlinjer i sig som sträcker sig bak till Mikes pappas besättning på 70talet och tidigare. Detta är kalven jag väntat på hela året och jag VISSTE i min magkänsla att det skulle bli en tjej! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Ängla viking]
7/2/15, 2:15 AM
#1

Hon är helt underbar, jag älskar värkligen kor. Jag måste allt köpa mig några egna en dag ❤️😍u

isla
7/2/15, 2:25 AM
#2

Å jösses vad jag saknar korna när jag ser dina bilder! Grattis till en fin liten tjej! 😍

Cahira
7/2/15, 3:06 AM
#3

#1 #2 Tack! Åh jag älskar Maybelline så mycket. Hon är en korsning men vad gör det. Hon bär blodlinjer från tidigare än 70talet! 

Här är Maybelline från samma ålder som Jolene ganska exakt 2 år sedan! (sista juni vs 1 juli) och några blandade kalvbilder där nosen successivt blir svart. :)

Hennes mamma Marble dog vid 20 års ålder den vintern. Hon dog av ålder knall och fall. Gud vad jag saknar Marble, en riktig karaktär. 

Nyfödd

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: