Övriga Djur

Efterlängtad kalv!

2015-07-02 01:59 #0 av: Cahira

(Finns en kategori som heter övriga djur för våra kossor, får, andra hundar, katter och annat om ni vill prata om andra djur ifall ni missat det. :) ) 

Mamma Maybelline och dotter Jolene

Idag föddes en efterlängtad kalv. Maybelline är min favorit och hon fick en vacker dotter idag, Jolene! Kär Jolene blir såklart kvar med oss. Hon har blodlinjer i sig som sträcker sig bak till Mikes pappas besättning på 70talet och tidigare. Detta är kalven jag väntat på hela året och jag VISSTE i min magkänsla att det skulle bli en tjej! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2015-07-02 02:15 #1 av: [Ängla viking]

Hon är helt underbar, jag älskar värkligen kor. Jag måste allt köpa mig några egna en dag ❤️😍u

Anmäl
2015-07-02 02:25 #2 av: isla

Å jösses vad jag saknar korna när jag ser dina bilder! Grattis till en fin liten tjej! 😍

Anmäl
2015-07-02 03:06 #3 av: Cahira

#1 #2 Tack! Åh jag älskar Maybelline så mycket. Hon är en korsning men vad gör det. Hon bär blodlinjer från tidigare än 70talet! 

Här är Maybelline från samma ålder som Jolene ganska exakt 2 år sedan! (sista juni vs 1 juli) och några blandade kalvbilder där nosen successivt blir svart. :)

Hennes mamma Marble dog vid 20 års ålder den vintern. Hon dog av ålder knall och fall. Gud vad jag saknar Marble, en riktig karaktär. 

Nyfödd

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.