Annons:
Etikettköp-byt-sälj
Läst 3312 ggr
Sugar Mist
5/7/15, 4:24 AM

Det blev inte riktigt som det skulle

Hejsan hoppsan alla fina medlemmar🌺

Vart ju tänkt att jag skulle ta över en äldre bc som gått ur vallningen men på grund av ett och annat ska han avlivas, vilket är jättetråkigt.
Så min jakt på ny hund fortsätter med andra ord, men verkar rätt dött på omplaceringsfronten, nu är jag ju inte riktigt insatt i bc-världen heller så jag kanske bara missat men tänkte ändå höra om någon här känner till någon.

Om man ska titta på krav så är det inte så många jag har, bara att border collien finns i södra sverige(tänk örebro-stockholm söderut), är mellan 1-5 år, reggad, inte har stressproblem eller hundbesatthet och att den inte är en cementskalle. 
Innan ni halshugger mig så vill jag påpeka att jag har intresse och möjlighet att valla(ännu oftare nästa sommar då jag skaffar körkort). 

Skriv i kommentarerna eller i PM om ni har något tips annars får ni ha en jättebra torsdag🙂

-

Annons:
Cahira
5/7/15, 4:27 AM
#1

Jättetråkigt med den tilltänkta. 😕🌺

Jag hoppas den rätta hunden dyker upp snart. 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
5/7/15, 5:52 AM
#2

#1 Ja jättetråkigt men allt händer väl av en anledning, det här får väl ta tid helt enkelt🙂 Kramis!🤗

-

Cahira
5/7/15, 6:42 AM
#3

#2 Ja en bättre hund väntar bakom hörnet ska du se! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Monstertassar
5/7/15, 8:40 AM
#4

http://eyeam.se/till-salu.html

http://vallreg.svak.se/d_puppies.php?MENUSELECT=5&VR_SELECT=2

är några till salu :) om du frågar ut med i en bc/vall grupp brukar de vara flera till omplacering som kommer fram.

Sugar Mist
5/7/15, 9:12 AM
#5

#4 Eyeam's Astratik känner jag en som träffat och haft henne hos sig och eh.. Var ingen rolig hund direkt. De på vallreg har jag kikat på, Joy säljs bara till gård och Zapp/Grim han också, tyvärr.

-

Jetaime
5/7/15, 9:48 AM
#6

Jag är inte heller så insatt i "BC-världen" så kan tyvärr inte rekommendera något, men hojtar till om jag ser/hör något, har en del med BC på klubben/runt omkring mig.

Annons:
Monstertassar
5/7/15, 10:15 AM
#7

#5 hmm okej :o visste inte det…

Ja det flesta säljs ju till gårdar i förstahand. Men att skriva ut en vallhundar eller svenska vallhunds gruppen kommer nog flera än de man kan se utlagda som är till lämpligt hem :) Brukar vara så.
Annars kan du kontakta lite uppfödare och höra om de har några kontakter med hundar till salu. 

Hör kanske med somollis? De brukar importera hundar då och då som är lite äldre. Dock tror jag med att de säljer i huvudsak till vallandehem. Men kanske inte nödvändigt till just de med egna får om du verkligen ger dig in i det. 

http://vallhundsgruppen.se/hundar/4-arig-tik-saljes-fardigtranad 
Finns lite flera på sidan.

Sugar Mist
5/7/15, 10:16 AM
#8

#6 Näää hela den här bc-världen är helt ny, känns som att jag varit i en liten bubbla med bara aussies🤪

-

Jetaime
5/7/15, 10:23 AM
#9

Vi har flera från klubben som har hundar från Somollis … eller ett par stycken kanske jag ska säga haha. En klubbkamrat lämnade sin hane för parning förra helgen.. fast du är väl ändå inte intresserad av en valp så vet inte varför jag skriver det. Henne har jag varit i kontakt med lite grann ang. vallning, men det blev iofs inget.

Sugar Mist
5/7/15, 11:10 AM
#10

Haha näää valp är inte direkt något jag kan ha i dagsläget, hade det varit det så vet jag flera intressanta kullar hos aussien😇

-

Fialialej
5/7/15, 5:28 PM
#11

Jag har suttit och trånat efter en bc på blocket ett tag, tror den är kvar. Reggad, kastrerad hane. 1,5 år. Det är typ den infon som finns, men om det överhuvudtaget låter intressant kan jag länka annonsen åt dig.

"På natten är alla katter svarta"

Sugar Mist
5/8/15, 1:37 AM
#12

#11 Är det den i Gävle? :) Blir lite långt att åka, en dagsresa dit och en dagsresa hem..

-

Fialialej
5/8/15, 8:49 AM
#13

Nu hittade jag den inte ändå. :/

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Upp till toppen
Annons: