Annons:
Etiketthundträning
Läst 1873 ggr
Cahira
2015-04-25 03:41

Kroppskontrollövningar

Jag minns inte om jag gjort en sån här tråd innan eller ej men skadar inte att lägga upp ändå. :) 

Nu med varmare tider är det kul med inspiration till övningar och detta är en video för kropps- och tasskontroll. Dela gärna med er om ni har bilder och videos med dessa eller liknande övningar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
vallhund
2015-04-25 09:37
#1

Kan inte se filmen.

Tänker på skogsagility o parcour. Cavaletti  (stavning?)

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Kitten86
2015-04-26 19:25
#2

Bra film!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Cahira
2015-04-27 19:10
#3

#1 Ja cavaletti är bra, även backa, gå mellan pinnar och på pinnar på stege och andra övningar har de dragit upp. :) Stå på små ytor och backa upp för trappa med om hundens kropp klarar det. Synd att du inte kan kolla, gillar den skarpt. :)

Träning av vart bakänden är minskar risk för skador enormt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-07 03:41
#4

Jag tror Apache har tjuvtränat parkour utan mig, för jag hade ingen aning om att han kunde göra detta. 😮 Jag kan inte ens få honom att ställa tassarna på en plastskärbräda! 

Han har kommit så himla långt, ser ni vad självsäker han ser ut? Mitt tonläge är lite konstigt för jag var så chockad att jag visste knappt vad jag skulle säga.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
2015-05-08 09:15
#5

#4 Vad roligt! Han ser väldigt självsäker ut :) Jag håller på att skriva examensarbete nu och har alldeles för lite tid åt min lilla hund. Det blir mest min sambo som aktiverar henne och då blir det mest lek och mest med andra hundar. I går sa han att hon var hel-nipprig på promenaden, så jag tänkte att då får jag väl ta mig samman och ta tag i det här lite. Hon blev såå lycklig när jag tog fram klickern. Då provade vi bland annat att hon skulle upp med alla tassarna på en låda. Det gick ganska snabbt, men hon stod där och skakade i bakkroppen :) Är så himla kär i denna hund alltså, fattar inte hur samarbetsvillig och duktig hon är :) Men ja, detta ska vi träna mer på. Slänger också in klossträning och att stå i låda som förslag. Och att kasta ut grytlappar eller liknande som hunden ska sätta baktassarna på.

Cahira
2015-05-09 01:29
#6

#5 Åh vad kul! Jag vill göra sånt också men tror inte min utterkorv kan få så korta ben på så liten yta med så lång rygg så har inte riktigt försökt ännu med honom. ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
slarvigt
2015-05-09 14:04
#7

#6 Nej, det är ju dumt om man inte vet hur det påverkar kroppen på dem såklart :)

Cahira
2015-05-10 04:59
#8

#7 Nej precis. Jag är lite hönsmammig också. Han klarar nog bra mycket mer än jag tror men vissa saker är inte värd risken. :) Man vill ju ha dom läääänge! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-05-10 09:04
#9

#4 Åh vad härligt! Han ör ju så underbart söt lilla Apache! ;)

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-05-11 02:45
#10

#9 Ja han börjar mogna tror jag allt. 😍 Lite farligt söt ibland. ;)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: