Annons:
Etikettbilder-film
Läst 3093 ggr
Cahira
4/16/15, 1:31 AM

Sista tiden ihop (åldrande hund)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Digger 13 år har förtvinat mycket på väldigt kort tid och åldrat väldigt snabbt så detta är nog sista tiden ihop. Jag vet inte hur snabbt det kommer gå men jag tror det handlar om veckor eller fåtal månader. Han har livskvalitet ännu men är nog bara en tidsfråga innan ett svårt beslut måste tas.

Lärde känna honom när jag flyttade hit december 2012 och han var livrädd för främlingar men jag var ett undantag. Fick klia magen efter 20 minuter med honom och han har varit väldigt fäst vid mig enda sedan dess och jag vid honom. Många som känt honom länge sa att han var som en ny hund som vågade hälsa plötsligt. 

Han blir duktigt bortskämd just nu och försöker rå om honom extra. Önskar man kunde göra mer men på veterinärbesiktningen så hittades bara ett blåsljud och i övrigt var han frisk åldrande hund.

Älskade Diggiloo. Vad matte kommer sakna dig. 

(fortsättning följer)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Sugar Mist
4/16/15, 1:44 AM
#1

Diggster ❤️❤️❤️

-

Cahira
4/16/15, 1:50 AM
#2

Ja Diggiloo Diggilej kommer snart vandra iväg i sina gyllene skor.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
4/17/15, 8:17 AM
#3

❤️

vallhund
4/18/15, 4:04 AM
#4

Kärleken är bitterljuv o den gör ont, njut av varandra o ge honom en vår att minnas i evigheten som kommer.

❤️

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cahira
4/18/15, 4:17 AM
#5

Ja vi gör vårt bästa att minimera stress även om han inte är lika stressad som han varit. Han har blivit lugn och värdig gubbe efter alla år som valpig kastrat. Han får mycket utetid och bästa maten vi kan ge samt får följa med på bilturer m.m. som han älskar. Jag hoppas det är frågan om månader istället för veckor men försöker mentalt förbereda mig. Han har fått försämrad hörsel också så ålderstecken haglar just nu. Han lider inte av att åldras såklart men avmagringen känns väldigt oroväckande. Kommer ta bilder i helgen om vädret tillåter ifall tiden skulle rinna ut snabbt på slutet och se om någon blir bra nog för att bli tavla. Annars får jag gräva i arkivet tror jag. 

Men ska försöka ha så många fina minnen som det bara går och dela med mig bilder i denna tråd när det blir några och uppdatera hur det går med honom. Idag följde han Mike och fyrhjuling för att kolla kor som "good old times" och han var sitt gamla vanliga jag och det kändes bra. Varje bra dag räknas!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
4/18/15, 5:53 AM
#6

Hade jag råd skulle jag anlita http://www.ravenokeefe.com/ för porträtt av mina hundar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Cahira
4/18/15, 6:02 AM
#7

Page not found.. måste vara serverproblem. Kollar igen imorgon och se om det fungerar för mig då. Tack för länk. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
4/18/15, 6:29 AM
#8

Jag försökte googla på wherever he went he left light behind + border collie titeln var något i likhet med "utdrag ur uncle harys/henrys"

Det var utdrag ur en bok/novell som handlade om den sista promenaden, natten före. De gick i mörkret o hunden sprang före sin vana trogen o överallt där han gick  tändes de rörelsekänsliga belysningarna.

Texten skickades till mig på en Yahoo grupp https://groups.yahoo.com/neo/groups/BCs4me/conversations/messages 
av en för mig okänd människa, det värmde enormt att någon räckte ut sina tankar till mig när jag behövde ta bort min dåvarande hund.

Det måste ha varit -97/-98, jisses vad tiden går!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cahira
4/18/15, 9:46 PM
#9

❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
4/24/15, 2:33 AM
#10

Vi har varit hundvakt i 2 snart 3 veckor då husse åt hunden blev inlagd på sjukhus och saker har gått okej hitills men idag tog det en hemsk vänding. Lilla 3-4 kg maltesern attackerade Digger som om han ville slåss på dödligt allvar. Diggers hjärta behöver inte sån stress men om han hade försvarat sig så hade hunden blivit allvarligt skadad. Jag fick dra gränsen och säga att de måste hitta annan hundvakt, Digger behöver ett lugnt hem just nu. 

Fy fan vilken dag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
4/24/15, 2:44 AM
#11

#10 *kram* ❤️

-

Cahira
4/24/15, 2:50 AM
#12

Kram tillbaka! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
4/24/15, 9:43 AM
#13

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Cahira
4/24/15, 11:49 PM
#14

#13 Underbar smiley 🤗

Vi fick inte tag i en hundvakt som ville ställa upp så han är på ett hundpensionat nu så allas nerver är räddade nu. Digger har sovit hela dagen så 2.5 veckor med den lilla stresshunden tog nog hårt på honom. :/ Övriga gänget är sig själva igen idag vilket känns skönt. 

Jag lägger inte skuld på den lilla hunden att han är som han är, inte ägaren heller men jag är extra anti puppymills nu när jag ser vilken skräpmentalitet som kommer fram ur skiten.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/2/15, 8:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Det går nog bara fortare och fortare nu känns det som. Först såg det ut som "innan året är slut" och sedan "sista sommaren", och nu vet jag inte om han har hela maj kvar eller inte. Vi pratade idag om hur vi ska skämma bort honom maximalt just nu och rå om honom extra. Han är fortfarande aktiv och hänger med fyrhjulingen för att kolla korna, han solar, han är sitt vanliga jag även om han är lite lugnare. Men det är svårt att välja mellan "det finns tid kvar" och "det är dags" i detta läge. Allt jag vet är att det känns som att det bara går snabbare och snabbare. 😕 Han kommer inte få lida iallafall. Kära Diggeroo. Jag har börjat fundera och planera och förbereda mig för möjliga dynamikförändringar i flocken så jag har eventuella riktlinjer i huvudet om det uppstår när man är mitt uppe i sorgen. Vi har till och med pratat om hans gravplats som kommer bli intill hans "fru" poopster som gick bort 2012. 

Jag försöker hitta en bra bild på honom för en tavla på väggen iallafall. ❤️ Blir någon med mycket gräs som på #0 för att symbolisera de evigt gröna ängarna. 🌈 Plus att han ääälskar gräs! Kolla denna bild från samma fototillfälle. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/14/15, 1:39 AM
#16

Nu går han långsamt. Om det var värmen eller att han redan var trött eller vad vet jag inte men man kan se på denna bild hur långsam han var när jag tog bilder. 😕

Denna bild kommer hamna på väggen iallafall. Goa Digger. ❤️

Och så några bonusbilder från idag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
5/14/15, 3:16 AM
#17

Hade jag råd skulle jag beställa porträtt av RavenBC Styleyes: Border Collie art and products

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

russin
5/14/15, 7:56 AM
#18

Fin är han❤️

Cahira
5/14/15, 7:50 PM
#19

#17 Förstår det. 😕🌺

#18 Tack, ja det håller jag med om. ett öga eller två, fy sjutton vad tomt det kommer bli med bara småskitar sedan. 😕 Men de bilderna kändes bra. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/27/15, 7:24 PM
#20

Jag vet inte om jag törs hoppas…. jag tror han ökat i vikt. 😮 Har matat honom burkkattmat för att skämma bort utöver andra fodren (två st blandade) och jag tror han eventuellt ökat i vikt….! 

Men jag törs inte hoppas. 🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
vallhund
5/27/15, 7:41 PM
#21

🤗

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cahira
5/27/15, 7:46 PM
#22

🤗

Men han verkar trött.. och hostar oftare.. så är väl den där kullen innan nedförsbacken :S blåsljudet hänger i bakhuvudet… :/ Vågar inte tjoa direkt. Men yay ändå. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/13/15, 3:23 AM
#23

Goda nyheter! Han har svarat jättebra på vår nya utfodring och har återfått tillräckligt med vikt att även om han är tunn så känner jag inte som jag gjorde för tre månader sedan att slutet var bakom kröken. Jag vet inte hur länge det varar men jag tar tillvara på tiden allt jag kan. ❤️

Mike tog denna bilden ett bra tag sedan och jag hade helt glömt det tills han mailade mig bilden idag. Detta är Diggers personlighet i ett nötskal. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/29/15, 8:50 PM
#24

Digger är så gott som sitt normala jag igen, den annorlunda utfodringen verkar göra susen! Jag tror fortfarande det är sista sommaren med honom men är skönt att se honom få njuta av en sista sommar iallafall i så fall. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
7/30/15, 3:40 AM
#25

😍

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cahira
7/31/15, 3:09 AM
#26

Ja visst blir man glad av att se honom så pigg? 😍😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: