Annons:
Etikettvardagslivet
Läst 2324 ggr
Sugar Mist
4/8/15, 2:10 PM

Sommar planer 2015

Dagarna blir längre och temperaturen stiger och vi har redan tagit oss igenom påsken för 2015!

Vad har ni för planer för i sommar?

-

Annons:
Sugar Mist
4/8/15, 2:12 PM
#1

Mina planer är kort och gott att lära känna den nya vovven, testa på lite saker och försöka finna en balans. Kanske kommer ut på någon tävlingsbana med vallhunden men högst osannolikt, men pudeln kanske.
Sen flyttar jag även upp och ser fram emot att lära känna nya klasskamrater.

Vallning blir det kanske också, men det återstår att se :)

-

VendelaS
4/8/15, 3:39 PM
#2

För mig blir det en del jobb i sommar, mängder av hundträning och fotografering. Ett par utställningar, inklusive rasspecialen där vi även startar rally och ev. blåbärsklass i agility. Några rallytävlingar på det kanske? 

Sedan flyttar vi i höst, så lite förberedelse och träning inför det.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Sugar Mist
4/8/15, 4:19 PM
#3

#2 Träning för flytt? Så jobbigt äre inte ;D Vi får träna ihop någon gång under sommaren!

-

Stormvindh
4/8/15, 7:16 PM
#4

Sommaren kommer nog allra mest att bestå av jobb, på gott och ont! Pengar, men mindre tid för träning eventuellt! Är dock övertygad om att det kommer bli bra ändå, och är grymt taggad på träning och tävling! Hoppas på att kunna åka på någon/några utställningar och hade varit superkul om vi hade kunnat starta en rallylydnadstävling också, om inte annat så för träningens skull :)

Hoppas också på att hitta någon betydligt mer regelbunden träningskompis så att man kan peppa varandra mer :)

Medarbetare på Vallhundar

Sugar Mist
4/8/15, 7:45 PM
#5

Lägger till kennelträff x1(eventuellt x2) också! :D

-

VendelaS
4/9/15, 11:25 AM
#6

#3 Jo, lite träning kommer det allt bli för oss. T.ex inte tjuta när hon är uppbunden mm :) 

Absolut att vi kan träna, bara att höra av sig! När den nya kommer kanske?

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Annons:
Monstertassar
4/9/15, 12:16 PM
#7

#1 skoj med tillskott! Vad är det för någon? :)

Jag har tänkt tävla en hel del. I freestyle och lite rallylydnad med. Agilitytävlingarna kommer dock inte i mot slutet på Augusti tyvärrr. 

Sen ser jag fram emot Guldagility, även fast jag bara är funkis i år. 

U-SM i Göteborg hoppas jag komma och tävla på också.

Sugar Mist
4/9/15, 12:25 PM
#8

#7 Står mellan två stycken just nu, en älre bc på 5 år som tas ur vallningen eller en yngre bc på dryga året. Fördelen med den yngre är att jag kan valla med honom då han inte är för tuff för fåren som den äldre är.

Vad kul att du ska på USM, ska iväg och kika där då det hålls i min hemstad! :)

-

Monstertassar
4/9/15, 9:14 PM
#9

Skoj med bc! finns inget bättre ;) Du får lägga upp bilder sen på den. Skulle själv säga den yngre i min smak, men den äldre är ju i alla fall inte i den jobbiga åldern och om du har dåligt med tillgång eller inte är helt hundra med vallning är din grej kan ju den äldre passa. Den äldre har ju troligen även hunnit falla in i sin roll dock. Du får gå på magkänsla!
Vart kommer den yngre ifrån? Kennel emenem har en 13 mån hane till salu.

Skoj! :) Startar i freestyle trean, men får se om jag orkar eller hinner starta i något annat med.

Sugar Mist
4/9/15, 9:27 PM
#10

#9 Nackdelen med den yngre är att han har ett medfött handikapp, han har lite stelare framben, vilket varken jag eller uppfödaren verkar vara helt säkra på hur det är. Den yngre är inte helt säker på att han kan bli min, står som reservintressant typ för tillfället. Han är ifrån Kronvallaren :)

-

Monstertassar
4/9/15, 10:12 PM
#11

Hmm hade inte vågat chansa. Jag är ju dock agilitymänniska och kör lite drag med de också så de sätter redan nej. Tråkigt att de är så :/

Sugar Mist
4/9/15, 10:14 PM
#12

#11 Hm ja, lutar åt den äldre för att få mer frihet, men det får helt enkelt tiden avgöra.

-

Cahira
4/10/15, 3:06 AM
#13

Håller tummarna att det går bra för er alla!

Här är planerna på djurträning i alla valörer. Men först bli frisk och kalvningar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Kitten86
4/12/15, 5:38 PM
#14

Här blir det fokus för att den yngsta, snart 18 månader, ska få komma igång med rallyn och agilityn lite mer på allvar och kanske tom tävla. Sen är tanken att min äldre ska få komma ut mer på tävlingsplanen också. Här under vår/sommaren har jag tänkt mig att fokusera mera på agilityn för att sen byta över till rallyn mot sensommar/höst.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

LinDajSon
4/12/15, 5:59 PM
#15

Valpen ska få vara valp, pinglan ska få valla och köra agility, farbrorn ska få ett lydnadsår för det har jag lovat :) Själv ska jag försöka få klart en del husfix.

Sugar Mist
4/12/15, 6:13 PM
#16

#15 Behöver du någon som tränar Jinson åt dig ställer jag jättegärna upp ;D ((Kan inte garantera att han kommer tillbaks dock..😇))

-

Jetaime
4/12/15, 8:12 PM
#17

Ska försöka tävla så mycket som möjlig i agility. Tanken var dessutom att åka upp till Kalmar och tävla under GULDagilityn med ett par klubbkamrater, och kampa med husvagn och grajor. Men så blev det nått tokigt med min betalning så den inte kom in i tid och hur som helst så var det omöjligt för mig att göra något för att  få dom att gå med på att låta mig betala in i efterhand, trots att jag faktiskt var anmäld och hade planerat allt så långt innan… Så hela min semester är förstörd och jag vet inte alls vad jag ska göra nu när jag är ledig. Jag såg fram emot det så sjukt mycket 😢… Allt var planerat efter det, med semestern och allting…

Så jag vet inte så mycket mer.. Har inte planerat så mycket mer.

Stormvindh
4/12/15, 10:52 PM
#18

#17 Åhh vad surt! :( Dåligt att det inte gick att fixa, särskilt om du redan var anmäld och så. Borde ju inte vara första gången som det krånglar för någon med betalning liksom? Usch så tråkigt!

Medarbetare på Vallhundar

LinDajSon
4/12/15, 10:56 PM
#19

#16 😃 

#17 Så jobbigt när man ser fram emot något och så blir det inte av… hoppas du hittar något annat skoj att se fram emot minst lika mycket!

Jetaime
4/13/15, 9:12 AM
#20

#19 Ja.. Det känns bara som att jag inte alls vill ha semester längre för jag kommer ändå inget göra något vettigt nu när det inte blev av. Känns så himla trist när vi planerat så länge och så..  :(

Annons:
luckysheltie
4/14/15, 8:08 PM
#21

Vi planerar att fortsätta träna agilityns alla olika hinder så att Lucky blir säker på dem. Sedan ska vi också åka till Öland där vi har vår husvagn uppställd så då kommer det bli stranddagar med bad och helt enkelt massa mysiga dagar tillsammans.🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Karolina-H
4/21/15, 9:38 AM
#22

Alla mina sommarplaner grusades i år i och med att min underbara bouvier fick cancer och fick somna in 3 år gammal. Så nu står allt stilla här. Dock finns det en liten ljusning då det letas valp igen. Blir nog dock ingen vallhund i dagsläget utan en terrier men man ska aldrig säga aldrig :)

Codeavalone.blogg.se

Sugar Mist
6/1/15, 4:13 AM
#23

Puttar upp den här då vi officiellt är inne på sommarårstiden!

Några ändringar hittills för er del? :)

För min del blir det några ändringar, sommaren lär spenderas genom att lära känna vovve, åka runt i sverige och titta på tävlingar, miljöträna nya grabben, någon hajk, ett par endagsvandringar, och blivit erbjuden en kurs, gratis, i vad som helst och då tänkte jag ju direkt vallningen, men då återstår det bara att hitta någon instruktör som vill ta ett par tillfällen med mig och bc, men verkar som om de flesta är ute och tävlar i sommar om de håller samma tempo som under våren. Så sommaren lär bli vallhunds-sommar för mig, vilket blir väldigt spännande! 2½ månad till flytt också, ännu mer spännande!

-

Cahira
6/1/15, 7:01 PM
#24

Jag kommer jobba mer på Apache som servicehund åt mig hemma och lära Andy (fd JD) inkallning. Och dog parkour samt kaffesök med Frodo. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

ahlbergaren
6/1/15, 7:38 PM
#25

Jag fortsätter jobba på distriktsveterinärerna i sommar. Med det ska hinnas med kennelläger/vallning, förhoppningsvis en del vallning på hemmaplan också om jag  hittar nån som kan göra mina egna får "valpsäkra" först.  😛 Tänkt gå delar av Skåneleden med hundarna, lite husvagnssemester och dagsutflykter. Sedan hoppas jag på lite hundsemester i Norge mot sensommaren.

russin
6/1/15, 7:51 PM
#26

Blir några utställningar för Pollys del och sen ska jag göra ett nytt försök att få Polly att acceptera en hane….. ska låna hem en bra hane, som kan komma tidigt i löpet så hon får tid på sig att lära känna honom och inse att han inte är otrevlig. Sen får vi se huruvida det lyckas eller inte.

Mini ska bara få njuta av det goda livet🙂

nadilda
6/1/15, 8:39 PM
#27

Ska framförallt njuta av nya valpen🙂 Men blir en hel del lydnad- och bruksträning med Dolly, förhoppningsvis en start i lk1. Lär bli mycket spårande då vi bor vår stuga (i en skog) under sommaren. Jag ska gå valpkurs med Katla, vilket ska bli jätte kul. Ska kanske campa i sammanlagt 10 dagar, har några vandringar inplanerade och ska hälsa på hos några släktingar. Annars får vi se vad som händer😃

Annons:
Nalidja
6/8/15, 6:35 PM
#28

Mina planer med Pussel är att fixa RLD N titeln i sommar och sen kanske börja tävla fortsättningsklass i rallylydnaden, man vet ju aldrig hur lång tid det tar att få godkända resultat 😉 Sen blir det självklart lydnadsträning, men nån lydnadstävling planerar vi inte än på ett tag.

Annars ska jag plugga hela sommaren och mysa med valpen som nu är 9 veckor 😍

Stormvindh
6/8/15, 8:18 PM
#29

Kan ju uppdatera lite med att vi har några tävlingar inbokade och hoppas på att på någon av dom få sista godkända resultatet som behövs och därmed titeln RLD N :) Och isåfall hoppas vi också på att komma så pass långt att vi också kan starta i fortsättningsklassen nu i sommar nån gång :)

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
6/9/15, 5:43 PM
#30

Hejja er! ✨

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Monstertassar
6/10/15, 12:24 AM
#31

Anmäld till u-sm i Göteborg! Taggad :D

Cahira
6/10/15, 5:21 AM
#32

#31 Lycka till!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
6/10/15, 5:22 AM
#33

Okej, sommar MÅL.. inte bara sommarplan men mål… jag har som mål att Apache ska klara av slalom med 3-4 pinnar innan sommaren är slut! Trots rädslan för pinnar!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
6/22/15, 2:11 AM
#34

Besöka rasspecialen för Aussie och på valpmys (av icke-vallhundsras) sen kanske det blir lite promenader/träningar med lånehunden :P

Bit inte när det räcker att morra.

Annons:
russin
6/22/15, 8:49 AM
#35

Här har vi ju uppnått ett av delmålen med genom att Polly tog sitt svenska utställningschampionat på årets första utställning. Nu hoppas jag hon även ska acceptera valet av hane, så att målen med en valpkull även slår in…..😃

Cahira
6/23/15, 4:25 AM
#36

Grattis!! Bra början! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: