Annons:
Etikettbilder-film
Läst 2084 ggr
Cahira
2015-01-28 23:40

Apachebilder

Jag vet inte varför, men min snygga hund Apache blir inte snygg på bilder, så här är ett par där han ser intelligensbefriad ut av varierad grad. Jag önskar jag kunde visa hur fin han egentligen är när han har upp öronen och sådär men tyvärr fäller han ned dom så snart han ser mig så det går inte. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
luckysheltie
2015-01-29 17:21
#1

haha, verkligen jättesöt!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Cahira
2015-01-29 17:57
#2

Han är speciell. ❤️ Önskar jag hade en bild där han har öronen uppe normalt och inte gladpucko-där-är-matte grejen han gör, även om det är charmigt så hade jag gärna haft lite öron i bilderna. ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-01-29 18:33
#3

Gud vilken sötnos han är! Och så stor tunga han har, haha 😂 Ovanligt att se honom med öronen uppe på vissa bilder, ja 😉

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-01-29 19:15
#4

Ja vart den tungan bor är en fråga man aldrig kommer få svar på tror jag. Jag har en teori om att den är fäst i svansen så för att vifta svansen dras pluggen ur, tungan trillar ut och svansen börjar vispa som en propeller. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-02-06 19:09
#5

Youtube ville inte samarbeta med mig så fick bli en offentlig facebookfilm istället. Här ser ni hur mycket energi Apache har.

https://www.facebook.com/video.php?v=1053660864661109&ref=notif¬if_t=like

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Frida B
2015-02-08 11:01
#6

#5 Hahaha kan inte sluta skratta åt när han helt plötsligt hoppar upp framför kameran!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Cahira
2015-02-09 18:53
#7

#6 Det är vääääldigt typiskt honom ska sägas.. jag måste alltid lyfta kameran när han hoppar för annars slickar han på linsen :P Men denna gång hade jag inte systemen utan en pocket så ja.. xD

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-02-10 06:33
#8

Jädrans vad han vuxit sen han kom hit.

11 månader, nyinflyttad

3 år

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-02-10 11:57
#9

#5 Hahahaha guuuud så söt film! Tycker det är så underbart att se så många hundar också på promenad, blir så avundsjuk! Älskar Apaches men även Frodos energi 😂 Så otroligt söta!! Alla är sjukt charmiga!

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-02-10 18:49
#10

Problemet är att han ska inte hoppa alls egentligen pga hans dåliga knän. Men försök förklara det för hacke hackspett på acid. 🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-02-10 18:54
#11

#10 - Haha, kan tänka mig hur det är! Nu har ju inte Storm dåliga knän men hon är precis lika hoppglad och typ omöjlig att övertala att inte hoppa! 😂

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-02-10 19:33
#12

Han visar inte tecken på smärta än så ska se om det går att dämpa hans glädje några hekton under sommaren och få honom att vara mindre… entusiastisk. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Frida B
2015-02-11 13:48
#13

#7 haha nej vad söt! Det där slickande på linsen känner man ju igen… 😎

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Cahira
2015-02-12 01:51
#14

#13 Haha "skönt" att man inte är ensam. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-02-12 22:03
#15

Framsteg med att möta rädslor för käppar! Tacklade problemet på nytt vis och det visade resultat så jag tog fram kameran. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-02-15 14:43
#16

#15 Vad duktig han är! Eller ni båda, såklart! Så härligt att se honom göra såna framsteg :)

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-02-16 01:27
#17

Ja den där hunden är lite som att lösa ett pusselspel. Du gör en level som kanske tar ett bra tag att lista ut, så kommer nästa level och du kör fast och sedan ser du det och lösningen är självklar. Tredje är plättlätt och sen kommer en fjärde och du blir frustrerad och irriterad och vill ge upp spelet för alltid. Sen efter man lugnat sig så ser man nåt man missat och löser upp nyckeln för den leveln.

Typ så. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-02-16 11:20
#18

#17 - Haha, oj! Men det måste kännas jättebra när man väl löser det då iallafall! :)

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-02-17 01:07
#19

#18 Ja han utmanar mig verkligen, matte får hjärnaktivering också för att försöka lösa problem. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-02-19 21:30
#20

#19 - Roligt! Gör det ju lite klurigt för båda 😉

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
Cahira
2015-02-19 23:55
#21

Jag är otroligt kluven med hans träning. Han ÄLSKAR att dansa freestyle och jag brinner för freestyle och riktigt sörjer att inte kunna träna det. Men jag är rädd att sabba hans knän. Men han älskar det? Kanske jag kan fixa en rutin som är knäsnäll? Jag vet inte, jag måste fundera på det. Jag har tappat träningsmotivationen med 70% om inte mer sen jag kände att freestyle kanske är skadligt för honom. De andra tre har inte samarbetet som krävs. Och vi kan inte ha en femte hund. 

Träning i korta stunder och försöka välja selektivt vilka moment så borde jag kunna göra det vi båda älskar så mycket. För jag är näst intill deprimrad av att inte få träna det jag brinner för. 

Kolla lyckan när han får dansa. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-02-20 00:21
#22

#21 Han är så himla fin, Apache! Synd på hans knän och förstår att det blir ett dilemma. Som du säger, försök fokusera på att hitta övningar som ev. inte blir för jobbiga för honom för det måste ju finnas en del tycker jag, titta på videos och få inspiration därifrån om det är svårt att komma på :)

Om det är någonting ni båda älskar känns det tråkigt att inte kunna göra det. Är inte helt inläst på freestyle men det är väl som jag har förstått det väldigt fritt och då borde man väl kunna utforma det på sitt eget sätt så att det passar er båda och framför allt blir bra för hans knän!

Finns ju inget bättre än en lycklig hund! Lycklig hund blir lycklig ägare 😃

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-02-20 00:45
#23

Ja precis. Jag vill göra sidesteps som inte är helt bra för knäna. Han visar inget obehag av detta och gör det gärna men han är bara 3 så jag vill verkligen tänka på vad jag utsätter hans kropp för just för att han är den korsning han är med den kropp han har. Inte nog med att han har patella på minst ett knä kanske båda, och att han har tung kropp på korta ben - han har borrelia och hade vandrande hälta i fjol i frambenen. Det som fick mig att tänka efter. 

Jag vet inte heller hur backande påverkar knäna. Kanske det är stärkande? Kanske är det opåverkat? Ska balans på pilatesboll hjälpa stadga knäna?

Vi kommer göra kavalettin men så fort han får chansen så gör han freestylemoves med mig typ på promenad. Och det är bara 💔 just nu. 

Jag måste få det att funka. Det är en tankenöt att suga på en stund.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-02-20 00:49
#24

Såg denna video 2002 innan sporten kommit till sverige och från första gången jag såg den så var jag fast. Det vill jag göra!! Och jag har fortfarande inte kunnat göra det trots typ 5 hundar senare. Det är sorgligt och frustrerande. Jag vill tävla. Jag vore dock nöjd med att bara hobbyträna med Apache tills jag kan ha "nästa" hund som jag kanske kan tävla med. 

Jag har sett SJUKT många freestylenummer, och heelwork to music men det har jag inte samma intresse för.. och detta är fortfarande min #1 motivation. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: