Annons:
Etikettvardagslivet
Läst 1904 ggr
Stormvindh
2014-12-08 21:12

Hundarnas julafton

Alla har vi ju olika traditioner och sätt att fira jul på. Hur brukar/kommer din hund att få medverka i och bidra till julafton hemma hos dig?

Och såklart; kommer det bli några julklappar till din/dina hundar och isåfall vad? 😃

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
javetinte
2014-12-08 21:17
#1

Quando är såklart med överallt på julen med oss, spelar ingen roll om jag är hos mamma eller pappa så är Quando med. (: 
Och nån leksak har vi köpt åt han men de blir nog nåt mer, nån gosak eller så, de brukar bli ett antal julklappar även till honom(: 

Förra julen hade vi lagt alla klappar under granen, så efter en stund började han klättra på dom. Sen fundrade vi på vart han tagit vägen, så hittade vi han i min brors rum. Då hade han letat reda på julklapparna med hans namn och springit in och öppnat dom 😂 De luktade nog spännande ^^

FemFem
2014-12-08 21:20
#2

Min hund brukade få julklappar som alla andra såklart (pipleksak, något ben och godis oftast) och han älskade att öppna dem själv! ❤️

javetinte
2014-12-08 21:23
#3

#2 haha ibland tror jag dom tycker de är roligare att öppna än att se vad de innehållet (;

Stormvindh
2014-12-08 21:28
#4

#1 Haha åh 😂 Så söt! Roligt att han ändå bara tog sina egna paket (och bra såklart, haha)! Hundar verkar ha en förmåga av att veta vad som är till dem, sån är vår andra hund också, blir jätteivrig och vet precis vad som är hans och inte!

#2 Vår hanhund älskar också att öppna paket själv! Paket är bland det bästa han vet 😉

Hos oss får självklart alla djur (även alla fyra katter och hästarna) julklappar, och får alltid öppna det själva så långt det går! På julafton brukar vi själva också få lite julgodis när vi vaknar, och då får alltid djuren också lite morgongodis från tomtens säck (har en liten prydnadstomte som de alltid går och tar luvan ifrån som har en liten säck ;) ).

Vad det blir för julklappar i år har jag inte bestämt mig för riktigt än! Men tror att det blir någon leksak och något godis iallafall, köpte precis nytt halsband och koppel till Storm nämligen! Dock funderar jag på ett utställningskoppel 😃

Medarbetare på Vallhundar

javetinte
2014-12-08 21:42
#5

Glad blir man när man får presenter (;

Stormvindh
2014-12-08 21:50
#6

#5 Åh, så söt haha! Helt klart det bästa som finns ;)

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
Cahira
2014-12-08 22:05
#7

Jag har slutat fira jul. 🤐 Men jag klär ut hundarna i roliga julkläder för att ta bilder på deras ynkliga uttryck. 😂😈 Jag hoppas på att få bild på alla fyra i år, får se hur det går. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-12-08 22:19
#8

#7 Åh! Jul som är så underbart! Kan dock tänka mig att det är lite annorlunda i USA i vilket fall som helst?

Haha, det är också roligt! Vet jag att vi gjorde mycket när jag var yngre. Om du lyckas får du lova att lägga upp bilden 😂

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-12-08 22:44
#9

#8 Haha jag vet inte, största skillnaden är väl att det firas den 25e istället för 24e. Men gran vill jag inte ha för vi har katt inne och för att jag vill inte ge hanhundarna ännu en anledning att kissa inne. Dom triggar varandra rätt bra.

Och jag ogillar verkligen julbord. Jag kan inte äta griskött och en del annat så kvar är i princip köttbullar och potatis - vilket man äter året om ändå. 

Så vi köper typ pizza eller nåt istället. *S* Bara ser tv och slappnar av. Året är så stressigt att det är skönt att bara ta det lugnt när man kan. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Kitten86
2014-12-12 17:06
#10

Här firas det jul och självklart är mina hundar med hela tiden (enda undantaget en jul som firades med min bror och hans dåvarande tjej, för några år sedan, där halva släkten var allergiker så de kunde inte vara med, men firade med hundarna hemma sen)! De är ju en del av familjen, så klart att de ska vara med 😂
De får egna julklappar som öppnas på egen hand så gott det går och med viss övervakning (så att allt slaktat papper slängs bl.a.). Hundarna får också en egen version av julbord som serveras i deras skålar vilket uppskattas enormt! Någon dag, eller vecka, innan jul brukar jag även försöka fota hundarna vid julgranen eller åtminstone med tomteluva på 😛

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Stormvindh
2014-12-16 14:26
#11

#9 Det låter skönt ändå med en slappdag! 😃

#10 Åh, vad mysigt! Kul med eget julbord också, ska jag tänka på!

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-12-17 02:47
#12

Nu blev jag inspirerad för en ny tråd! ☝️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: