Annons:
Etikettkul-och-bus
Läst 1276 ggr
Cahira
12/2/14, 12:46 AM

Trickutmaning December

Utmaningen för December månad blir platsliggning.

Som förra månaden så kan ni tolka detta fritt. Ni kan lära hunden gå till och lägga sig i bädden, eller platsliggning inför lydnad, eller läggande tills hunden får frikommando, eller liggträning inför vallning. 

Jag använder platsliggning i hallen medans jag klär mig, innan jag öppnar grinden, innan ett varsågod, vid fotografering och andra användbara tillfällen här på gården. 

Denna utmaning är inte en tävling. Alla raser kan delta och meningen med detta är bara att vi ska ha något roligt att göra ihop. Vi kan berätta om våra planer, hur träningen går, dela med oss bilder och filmer om vi vill, eller dela med oss om frustration. 

Tidigare utmaningar:
November: Stanna

Har du önskemål på kommande utmaningar? Meddela mig så kan jag prioritera önskemål. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
12/2/14, 12:50 AM
#1

Mitt mål denna månad är att öka distansen på läggandet med Apache. Han var rätt duktig på det ett tag men det behöver tränas mer på.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

slarvigt
12/2/14, 8:56 AM
#2

Vi fortsätter träna på att ligga kvar på filten tills frikommando ges :)

CissiD
12/2/14, 11:00 AM
#3

Mitt mål blir att träna ligg kvar med längre avstånd och mer distraktioner. 

Om det blir lite mer tid med allt annat vi ska göra så ska ja försöka få in gå och lägg dig också men de är några andra saker vi måste träna in först. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Fialialej
12/4/14, 9:04 PM
#4

Mitt mål blir att alva lägger sig ner när jag säger ligg, när hon är i rörelse på håll.

"På natten är alla katter svarta"

Stormvindh
12/8/14, 9:10 PM
#5

Mitt mål den här månaden blir kanske inte utmaningen till punkt och pricka men tänkte försöka lära in henne ett "gå iväg"-kommando där hon alltså ska gå iväg och lägga sig ner, och såklart stanna kvar, så det blir ju platsliggning på ett sätt 😉Kort sagt ett "gå och lägg dig" kommando när hon blir lite väl framfusig och kan behöva ta det lugnt :)

Medarbetare på Vallhundar

Upp till toppen
Annons: