Annons:
Etikettövrigt
Läst 1420 ggr
Cahira
2014-10-18 20:22

"Det är bara en hund"

Hur många av oss har inte hört "Det är ju bara en hund" ? Vetenskapen bevisar nu nåt alla hundägare redan visste, vi älskar hundar som ett barn. 

http://www.salon.com/2014/10/07/science_proves_that_you_love_your_dog_like_a_baby/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tjeja
2014-10-18 20:35
#1

Jag tror att det är sant för alla eller i alla fall många husdjur som man får en riktigt nära relation till!

Jag har absolut samma nära känslor och relation till mina kissar också, eller i alla fall en av dem ❤️.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2014-10-18 20:48
#2

Får höra det jämt då jag mår mentalt dåligt när jag inte är med min hund.

Och folk hela tiden säger "Det är bara en hund, lägg av." osvosv.
Men för mig är det mitt liv.<3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Tjeja
2014-10-18 21:12
#3

Eller hur?

Utan mina pälsklingar skulle jag gå under!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cahira
2014-10-18 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu finns vetenskapliga belägg till det. Spara länken och visa dom som säger så till dig MissanTissan! 

Vi är föräldrar till våra djur, vi lär dom rätt och fel, tar hand om dom när dom är sjuka, vi "byter blöja" när vi byter spån till smådjur eller "pott-träning" när vi lär hundarna att göra sina behov ute och säga till när de behöver göra sina behov. Klart mina hundar är mina fyrbenta barn. Kommer alltid vara oavsett vad folk säger. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2014-10-18 21:25
#5

Åh vilken fin bild Cahira! Ja jag håller så med tack för länken!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2014-10-18 21:45
#6

Mina råttor betyder också världen för mig, och när jag avlivade min ena råtta för någon vecka sedan så sa min mamma "Skynda dig nu och släng den i ett hål så det inte börjar lukta." Innan vi ens klivit ur bilen påvägen hem från veterinären. Och när jag blev förbannad, så sa hon "Lugn, det är bara en råtta."

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Cahira
2014-10-18 22:03
#7

#6 Beklagar. 😕❤️ Jag fick höra massor av liknande när jag förlorade mina sköldpaddor. Det är en lång tragisk historia som jag inte ska ta på öppet forum, men jag hade dom i 7 år och de var mitt allt. Jag hade inte hund då och de var mina enda husdjur och de hade såna personligheter. Folk skulle inte ha husdjur om dom inte fäste sig vid dom. Jag fäster mig vid kossorna med och de är ju "bara en dum kossa" (som är otroligt smarta). Vi har kossor, åsna, hästar, katter och hundar och jag har kärlek för varenda en! 

#5 Tack. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
2014-10-19 15:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag tror dom flesta som såg mig och Opsis tillsammans såg att det inte var någon "bara hund" relation mellan mig och honom.. Fy vad jag saknar honom ibland, jag tror den här bilden säger det mesta..❤️

Hur förklarar man egentligen en relation till sin hund? Speciellt en sådan relation där det klickar, där man blir som en, typ själsfränder. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det egentligen, jag kan bara säga att när den här hunden försvann så försvann en stor del av mig.

-

Promenadmatte
2014-10-19 15:16
#9

Precis som #8 skriver..

Det är svårt att förklara och till och med lite svårt att förstå vad en hund eller ett annat djur kan betyda för sig själv eller någon annan! Det var något jag insåg när min kanin blev dålig.. Och nu är jag tacksam till tusen för att han klarade sig!

Jag har spenderat 5 år nu med det där "kaninskrället".. Inte konstigt att man fäster sig! 😃❤️

Bit inte när det räcker att morra.

Cahira
2014-10-19 18:29
#10

Jag tycker ordet pälskling förklarar det väldigt bra. Det är en pälsad älskling. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: