Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4622 ggr
Cahira
2014-08-25 20:57

OT: Positiva tråden

Tråden där vi kan dela med oss om saker som gör oss glada för dagen eller stunden. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2014-08-25 21:19
#1

Herreguuuuud!! Min greencardansökan blev godkänd!!!! Tog bara ca 2 år. xD MEN ÅHHH lycka!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

CissiD
2014-08-25 22:51
#2

Ja har precis flyttat och fick via hundar i fokus en träningskompis till rallylydnad! Har ju inte gått någon kurs själv än men vi ska börja träna lite moment och sådant. Ska bli så skoj! :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Cahira
2014-08-26 02:30
#3

Åh vad kul med träningskompisar! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-09-23 21:02
#4

Putt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
2014-10-19 15:11
#5

Puttar upp tråden en aning 😉

Snart är det höstlov för mig och då ska bland annat jag och en kompis sticka till klubben och träna hund en heldag. Hoppas nu bara att inget skiter sig och att vi kanske kan få uppehåll i regnet! :)

Kan knappt vänta tills jag får träffa min lilla lånehund igen! ❤️

Bit inte när det räcker att morra.

Cahira
2014-10-19 18:35
#6

Tack för att du puttade upp den, jag hade glömt att den fanns. 🤐

Gud vad roligt det låter! Jag håller tummarna på gott väder åt er! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Stormvindh
2014-10-19 18:49
#7

Har haft en mysig dag med pojkvännen och Storm och faktiskt fått sova större delen av natten vilket jag INTE brukar få göra när han sover här så det är jag himla glad över! 😃 Hon blir så glad när han är här att varje gång hon vaknar måste hon hälsa och pussa honom på nytt bara för att hon glömt bort att han är där :)

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-10-19 19:18
#8

#7 Men så mysigt! ❤️

Positivt idag är att jag har väldigt låg nivå värk och känner mig otroligt optimistisk. Jag vaknade med skratt och det känns som att idag kommer vara en lugn dag. Jag har stressat sen april med ytterst få vilodagar så känns som att jag äntligen varvar ned. :)

Jag älskar att känna mig harmonisk. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-10-19 19:25
#9

#8 Det var det verkligen!  Lillan är så lätt att ha med sig och var bara underbar!

Skönt med sånna dagar, då blir man bara glad! Hoppas din dag fortsätter vara sån! 😃

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-10-19 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Tack, hoppas jag med. 🤗

Jag fick höra igår att vår favoritko Angel verkar dräktig och kanske får en kalv snart! Det är SJUKT goda nyheter i så fall för hon förlorade sitt foster i vintras när det var så kallt. (det var en hård vinter och vår äldsta ko överlevde inte. Hon var 20 och Angel är runt 15.) 

Angel är jättetam och en av mina bästa vänner här på gården förutom hundarna. Hon har fått fyra eller fem pojkar i rad så vi hoppas på en tjej i så fall! 

Alla kossor är svarta (vissa med vita små tecken i ansiktet och på juvret) utom Hopi som är vit och Angel som är röd/vit. :) Angel var flaskmatad som kalv så hon ser Mike som sin "mamma" och deras relation är lika stark som folk har till sina hästar om inte starkare. Helt fantastiskt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ffiiaaaa
2014-10-20 08:42
#11

Haft en helg full med vallning och jag känner mig inte som en fullkomlig idiot nu när jag kliver in i fårhagen.

Cahira
2014-10-20 21:02
#12

#11 Vad kul! 

Fint väder idag! ☀️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-10-28 19:35
#13

Idag har Storm fått träffa sin nya kompis för andra gången och dom funkar himla bra ihop även om det kommer bli betydligt lättare när hon växer till sig lite mer! 😃

Imorgon hoppas jag på att kunna åka med henne en sväng till lokala brukshundklubben för första gången, sen i helgen ska hon få hänga med på sin första folkraceträning så det är full fart för lillan den här veckan! Hoppas det kan göra lite nytta och fungera som "alternativ skottträning" 😉

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
CissiD
2014-10-28 23:53
#14

Igår kväll när jag hade ett litet sammanbrott och va jätte ledsen över att inget fungerar med Pascal nu i unghundstiden så skulle husse visa att han visst lyssnar lite. Så han tog fram godis och bad Pascal om vacker tass. Men Pascal visade då att han faktiskt lyssnar på vad man säger! För vacker tass är vänster tass i vänster hand. Höger i höger (som husse försökte få) det är godag godag så Pascal gav husse sin vänstra tass. 

Jag vet att det är en liten sak att glädjas över men ja blev så stolt. Och i unghundstiderna får man ta de små ljusglimtarna som kommer mellan trotts och bomullshjärnan. Min underbara hund försöker lära husse höger och vänster! <3

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Cahira
2014-10-29 01:10
#15

#14 Medlidande, unghundstiden är utmattande! Skönt att du har glimtar! :)

#13 Väldigt söta ihop! Berätta hur det går på klubben. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

CissiD
2014-10-29 14:08
#16

#15 ja definitivt utmattande! Man känner för att dra av håret vissa dagar. Men som tur va går ju detta över så småningom. Gäller bara att träna upp det som går under tiden. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Cahira
2014-10-29 23:05
#17

Ja det är rätt så kort tid som dom är tonåringar jämfört med vad människor är *trösta* 🤪

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-11-02 10:40
#18

Blev ingenting på klubben men var på folkracetävlingen igår och det gick över förväntan ska jag säga! 😃 Var mest läskigt i början med alla bilar som lät, men hon var inte det minsta rädd för starterna sen vilket jag trodde hon skulle vara då det är dom jag tycker låter mest. Istället var det bara vissa bilar som smällde till som bara den och lät hemskt (däribland pojkvännens haha) som var lite läskiga fortfarande, men det är förståeligt första gången! Fick träffa på lite andra hundar också som också gick bra, bland annat en Berner Sennen "valp" på 6,5 månad som jag önskar hon hade haft möjlighet att busa med för dom blev så himla glada att se varandra! 

Dessutom fick hon gå runt hela dagen och visa upp sitt nya, snygga täcke! 😉

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-11-02 18:00
#19

Låter som en toppendag!! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-11-02 21:25
#20

#19 Jaa jag vill verkligen att hon ska bli skottfast då vår Eurasier är totala motsatsen och har jätteproblem på nyårsafton exempelvis (och med åldern har han blivit känslig för nästan vad som helst), dock är det inte så lätt att skotträna på egen hand känns det som så tyckte att det här kunde vara ett bra alternativ och blir definitivt många fler tävlingar hon får hänga med på i framtiden dessutom! 😃

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
Cahira
2014-11-03 01:53
#21

Skulle bott här, det finns en vapenaffär inte långt härifrån och dom skjuter allt från automatvapen till jägargevär och granater. o.O Skrämmer ihjäl mina gamlingar men ynglingarna couldnt care less. Korna är rädda och hästarna klarar skotten rätt bra men granaterna (var bara en dag hitills tack och lov) var troligen vad som fick Piper att skada sig. 

Men du skulle se Apache. Han SOVER utomhus, mitt på snön, och bryr sig inte att dom skjuter. Men gud bevare mig om ACn startar inomhus, den är döööödlig!

Positivt med hundarna är att stressade lilla Digger var lugn och foglig idag. Var skönt att inte ha ett stressat nervvrak för en dag som sällskap. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-11-03 10:51
#22

Hahha Apache 😂 Men är ju bra träning annars att bo så, dock kanske det hade varit bäst att kunna välja när man vill träna det och inte om de nu är rädda! :)

Åh, vad härligt! 😃

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-11-03 20:34
#23

Ja jag har inget emot att dom skjuter, men när dom skjuter nonstop i åtta timmar så blir man lite less. Men bra träning för djuren *kom på att detta är ju positiva tråden så måste hitta en positiv synpunkt* 😇

Speciellt hästarna. Otroligt att ha skottsäkra hästar när dom är vana vid det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Majken!
2014-11-03 20:40
#24

Fullständig lycka och harmoni i lydnadsträningen. Har hittat en fin balans mellan att påtala vad som är fel och vad som är rätt för min hund Hon svarar otroligt fint, idag körde vi igenom de flesta moment i LK1 utan avbrott och vi hade plockat poäng i varje enskilt moment. Och vi kommer fan ha ett tio-mässigt fritt följ, ge oss några år till. Är hög av endorfiner, fin känsla! 

Cahira
2014-11-03 21:40
#25

#24 Den känslan är oslagbart! Ni är ett fantastiskt team! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-11-16 21:06
#26

Var på utställnings- och socialträning idag inför utställningen som är nästa helg och blev himla stolt över min lilltjej som faktiskt inte skällde alls mycket (som jag hade förväntat mig då hon brukar vilja skälla om någon annan skäller) och när hon väl slappnade av kunde hon faktiskt tänka sig att börja stå stilla och ställa upp sig lite mer! 😃 Tror inte vi kommer briljera på den fronten nästa helg men jag är glad bara hon står lite stilla och inte hoppar runt när man ska springa 😉

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-11-17 05:54
#27

#26 Toppen träning! 

Jag är stolt över Digger och Apache som hade liiite mindre stress av att ha främlingar på besök. När man bor mitt i skogen får man inte besök så ofta så det är verkligen vår akilleshäl. Men idag gick det rätt så bra. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Sugar Mist
2014-11-19 00:56
#28

Har skaffat mig ett par toppenvänner❤️

-

Cahira
2014-11-19 01:23
#29

#28 Underbart! 🤗

Positivt för mig är att jag äntligen fått klarsyn på något som jag burit med mig hela mitt liv och orsakat smärta och ilska. Klarsynen gav mig avslut och jag känner mig befriad. 🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-11-23 23:08
#30

Idag var Storm på sin första (inoff) utställning och lyckades bli BIR-valp med hederspris 😃

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2014-11-24 07:31
#31

ÅH vad kul! Grattis!! ✨

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2014-11-24 11:53
#32

#31 Tack! Ja det känns kul! 😃

Medarbetare på Vallhundar

CissiD
2014-11-26 13:05
#33

Måste dela med mig av helgens positiva händelse. Vi va ute i skogen jag och en kompis med Pascal och en till unghund i samma ålder som Pascal 8-9 månader. De lekte lite väl vilt när de va lösa båda eftersom Pascal skulle valla henne varje gång hon sprang (de va en tik ;) ) så hon som redan kan gå löst ordentligt och ofta får springa löst fick träna på att gå i lina nära hennes matte medan vi va ute. Och Pascal fick springa lös. Och jag kunde få honom att springa framför varje gång han ville leka istället. Mycket glad matte som känner att han lyssnar faktiskt på mig! :)

Men det absolut bästa var att han spårade iväg på ett rådjursspår vilket vi kunde se på lilla tiken som blev helt galen vilket hon endast blir vid rådjursspår. Och jag som har jätte dålig inkallning blev självklart lite nervös. Men ja väntade tills han va utom synhåll och sen ropade jag. Och till min stora glädje kom han springandes som en raket mot oss. :) 

Så stolt man blir! 

Nu vet jag ju att han tycker det är skitläskigt med skog eftersom vi bara varit i skog typ 4 gånger eller något sådant. Så de va ju planerat att använda mig lite av osäkerheten. Men trodde inte han skulle släppa ett spår för att jag ropade. Han älskar att spåra så otroligt mycket han går med nosen i backen hela tiden. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Cahira
2014-11-27 02:08
#34

Åh den känslan när ens lilla bebis lyssnar är priceless!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
fridarebecka
2014-11-27 09:13
#35

#33 man blir så lycklig när det händer!

Var inte med om riktigt samma sak, men jag kom hem från landet för några veckor sen, släppte ut Trassel ur bilen(svintrött) och plötsligt kom jag på att jag glömt att koppla honom, jag hade alltså släppt honom lös mitt i stan(snacka om dålig matte jag kände mig då). Hade alltid trott att han skulle springa iväg och vägra komma i den situationen, men han stod kvar och tittade på mig som "men matte, jag måste ha koppel, det finns bilar här ju", min lilla tonåring  ❤️

russin
2014-11-27 12:40
#36

#33 - tycker Pascal att skog är läskigt😂 vad är det för liten heeler du har😉 Kom hit så ska mina töser visa allt som finns och allt kul man kan hitta på i en skog. Balasera på stockar, kuta genom alla snår som finns, gräva efter tryffel, glida ner som en geckoödla från ett berg, bada i en å vid skogskanten eller i en illaluktande skogstjärn osv😃

Ffiiaaaa
2014-11-27 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Vallning, valpmys och så prövade vi på mondioring! Älskar sånna här dagar fast jag klev upp 03.30. :p

CissiD
2014-11-28 11:34
#38

#34 Ja de e en helt underbar känsla!

#35 Ja man blir både förvånad och överlycklig när man märker att vissa saker bara funkar även om man inte tränat på den situationen. :)

#36 Haha ja han har bara varit i skog 3 gånger så de e lite läskigt med granar och sådana saker. Speciellt när vi gjort sök med unghundskursen. Och ja sprang och gömde mig. Tänkte ju att han e lite för bra på de där med spåra så ja sätter mig under granen så han inte ser mig direkt. Men han stod utanför granen och skällde fast han såg mig! Så instruktören fick lyfta på den väldigt kala grangrenen så han inte behövde röra den och då kutade han in i famnen på mig. Haha underbara hund! Vi har miljötränat i alla miljöer utom just skog. Han är en riktig sådan där stadshund som tycker de låter konstigt i skogen ;) Men sjukt bra för inkallnings träning då han inte gillar att inte se matte och husse. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Stormvindh
2014-12-08 21:05
#39

Storm börjar ÄNTLIGEN att tappa sina jäkla huggtänder! Den glädjen är nog större än att hon börjar lugna ner sig mer dessutom 😃 Kanske man slipper alla märken på händerna nu inom en snar framtid 😂

Medarbetare på Vallhundar

LinDajSon
2014-12-08 21:53
#40

Är riktigt nöjd med lillans fållarbete. Gläntar på fållgrinden, hon smiter in, håller längs väggen åt rätt håll (så att fåren får öppen väg ut) och hanterar sig så himla bra. Fåren rinner ut, även de bråkiga. Och packar jag en större grupp i fållan så att de blir lite tröga att ta ut så klättrar hon upp på ryggen på dem om det behövs. Smidigt. :)

Cahira
2014-12-08 22:04
#41

Idag för exakt två år sedan anlände jag i USA. :)Jag fattar inte vart de två åren tog vägen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
LinDajSon
2014-12-08 22:09
#42

#41 Hur kom det sig att du flyttade dit? :)

Cahira
2014-12-08 22:14
#43

#42 För att jag kunde. :P Fick erbjudande och nappade. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LinDajSon
2014-12-08 22:19
#44

Så coolt. Hade lätt gjort detsamma om tillfället uppenbarat sig. :)

Cahira
2014-12-08 22:41
#45

#44 Ja valet var enkelt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
2014-12-17 21:58
#46

Jullov! 😃

Bit inte när det räcker att morra.

Cahira
2014-12-18 02:47
#47

#46 Åh härligt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-12-19 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Just när man tänker att yngsta hunden inte kan något och att man borde verkligen tränat honom mer så sker något sånt här. 😍

Jag är magsjuk och desperat att få i mig vadsomhelst att äta så tänkte testa popcorn. Katterna var dock mer intresserad än jag var så jag satte skålen på andra sidan hunden medans jag försökte få katterna att flytta sig - och jag trodde verkligen inte att Frodo skulle vara så duktig på självkontroll!

Jag har tränat honom sedan han var valp skillnaden mellan mitt och hans men han stjäl mat om han kan så detta var verkligen ett stort test! Gud vad stolt jag är över honom!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Ffiiaaaa
2014-12-21 21:07
#49

Said blir bara finare och finare i fårhagen!

fridarebecka
2014-12-22 10:09
#50

Det snöar, MYCKET! Både jag och Trassel är så glada nu 😃 Lite sol på det här så☀️

Sugar Mist
2014-12-31 10:24
#51

Sådär lite på skoj berättade jag för Hurtta på en av deras utlottningar om Flynn's julhyss nu iår.. Tro attan att han skulle bli utvald och nu får vi förhoppningsvis hem lite ben ifrån racinel som han får som en sen julklapp, dessutom så ligger hans puppyeye's ute på deras FB-sida.. Hahaha, otippat som tusan men jag klagar inte!😂

-

Cahira
2014-12-31 18:18
#52

Åh spännande! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-01-01 20:38
#53

Julbordsperioden är ju äntligen slut så nu kan jag ta mig lite mer tid åt Storm om dagarna och förhoppningsvis få ut lite av hennes energi som hon har samlat på sig under december månad! Förhoppningsvis ska vi också kunna påbörja valpkurs nu till våren med 😃

Medarbetare på Vallhundar

Ffiiaaaa
2015-01-01 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Said är så duktigt i fårhagen och jag känner mig säkrare i fårhagen och allt bara känns så bra!! Och så har han fått en isbjörns lillebror!

Cahira
2015-01-01 21:51
#55

Nämen herrejistanes. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2015-02-13 00:58
#56

* Apache lossna i en träning vi suttit fast i i månader!

* Frodo kissa ute…. han avskyr att kissa ute när det är kallt så WOHO!

* Digger var totalt avslappnad vid kloklippningen. 😮 Han var så illa för två år sedan att jag trodde han en  vacker dag skulle dö av en hjärtattack från paniken. 

* Ixxi klarade sövningen och tandsanering samt tandutdragning (2 st) bra och är sitt vanliga jag igen även om hon tycker det känns konstigt i munnen. Min goa tant. 

Vi kommer få uppleva hennes 11årsdag. ❤️ Jag var helt beredd på att hon inte skulle klara sövningen och jag skulle få hem henne i en låda.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
2015-02-17 20:51
#57

Jag träffade en Malle idag för första gången under min APL på hunddagis. En jättetrevlig tik som helt klart fick hjärtat att smälta! 😃

Bit inte när det räcker att morra.

Sugar Mist
2015-02-17 21:23
#58

#57 Mallar är underbara!😍

Jag har dedikerat dagen helt åt ung företagsamhet- varit på insperationsföreläsning, på mässa för att kika på olika UF-företag och spånat mer på min egna idé för höstens uppstart av mitt företag. 
Har gjort färdigt loggan och kollat lite efter eventuella rådgivare för det och hjälpt mina vänner med en logga för deras framtida UF-företag. 

Fick även ett B på engelskans boksamtal, och tja.. Är allmänt motiverad även fast jag har träningsvärk enda från rumpan till hälen..

-

fridarebecka
2015-02-19 09:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#59

Mitt lilla hormonmonster var så duktig på träningen igår. Det går framåt med passiviteten och sitt/stanna, sakta men säkert. Vad som inte syns på bilderna är att vi hade hundar både till vänster och höger om oss, men han låg kvar och väntade på ett "komhit" eller att matte skulle komma med godis😍

LinDajSon
2015-02-19 10:31
#60

Vad är Trassel för ras/er?

fridarebecka
2015-02-19 12:02
#61

#10 Mudi-blandras 🙂 Resten vet vi inte.

LinDajSon
2015-02-19 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Toksöt.  Feng hälsar en nospuss (TÄNK vilka oemotståndligt söta valpar de två hade fått, hahahaha, man hade nog dött av sockerchock bara man tittat på dem). <3

Annons:
fridarebecka
2015-02-19 12:12
#63

#62 Haha ja gud vad söta dom skulle bli! Feng har ju också samma gulliga fjun runt öronen som Trassel har😍 Vad är Feng för ras(er)? Ser ut som Mudi på lilla bilden tv men mer bordercollie/aussie-aktig på den stora bilden 🙂

LinDajSon
2015-02-19 12:24
#64

Hon är renrasig aussie men ser lite… lustig… ut ;)

Cahira
2015-02-20 05:22
#65

#64 Tror ordet du söker är unik. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-03-04 12:22
#66

La ett kort, rakt spår idag för första gången till Storm idag! Oj, vad kul det var! Superenkelt också, så får väl avancera lite till nästa gång 😃

Medarbetare på Vallhundar

Sugar Mist
2015-03-04 13:03
#67

Flynn och jag hade ett SKITBRA pass igår, var helt förvånad. 
Jag la upp passet innan vi började med hur och vad och när vi skulle träna och hur många pauser vi skulle ha, och han jobbade verkligen skitbra!

-

Cahira
2015-03-05 01:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9
#68

Hundvakt - jag är kääääär! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
2015-03-05 08:33
#69

#68 Du kanske ska bli med collie då? ;)

-

Annons:
fridarebecka
2015-03-05 09:48
#70

Trassel var så duktig på träningen igår! Stundvis lite ofokuserad och upp i varv, men mot slutet så avslappnad att han la sig på rygg och ville ha magen kliad och bli matad med korv, med andra hundar som tränade runtomkring! Det är ett stort framsteg för oss ❤️

Stormvindh
2015-03-05 13:40
#71

#68 - Åhh, vilken fin kille/tjej!

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-03-06 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#72

#69 Will do. 😉

Mittelspitzen Ådi som jag hade och som blev ihjälbiten av en annan hund har jag inte kunnat komma över sorgen. Jag var inte där när det hände men jag har känt mig skyldig som lämnade honom med mina föräldrar även om jag vet att jag hade gjort samma val igen om jag gick tillbaka i tiden. 

När jag såg bild att Fame var också mörk sobel precis som Ådi så bröt jag ihop ett tag och trodde att jag skulle må jättedåligt av att vara med henne. Men det blev absolut tvärtom. Ådi hade inte typisk mittelspitzpäls utan mer sheltiepäls. 

Så när jag klappar Fame som har samma färg och samma textur på pälsen så är det som att på något vis få känna honom igen. Det ger mig ett avslut på något vis. 

Jag har alltid älskat collie men har tvekat pga att jag har astma. Men jag har hitills inte reagerat på Fame och det känns SÅ rätt att ha en collie i huset. 

Så jag kommer bli med collie i framtiden helt klart. ❤️ Önskar jag kunde behålla Fame men jag vägrar stjäla några barns bästa vän. Hon har dåliga höfter och plusvikt så jag försöker få ned vikten på henne så mycket jag kan innan hon ska hem igen och ger henne glukosamin och omega 3. Hon haltar efter vila men sen går det över så är nog artros. 

#71 Ja visst är hon? 😍 Jag är så förälskad att det finns inte ord att beskriva.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
2015-03-15 01:38
#73

På söndag ringer en uppfödare (dock av icke vallhunds-ras höhö) upp igen så vi kan diskutera om jag ev. kan få låna en hund över veckorna och ha med mig till skolan! Efter tidigare miss så känner jag mig hoppfull! 🙂

Bit inte när det räcker att morra.

Cahira
2015-03-15 02:11
#74

#73 Håller tummarna! Vad är det för vovve? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
2015-03-16 18:52
#75

#74 Hon ska ringa under veckan istället, men det blir förhoppningsvis en Tollar-tik! :)

Bit inte när det räcker att morra.

Ffiiaaaa
2015-03-16 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#76

Efter ha bott med oss i säkert 1 1/2 månad så blev Tod min tillslut. :) Han är ett härligt yrväder, visar fina egenskaper hos fåren och väldigt lätt tränad och älskar kamp! Och Said och Tod funkar så himla fint ihop!

Annons:
Oliviahack
2015-03-17 10:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Min lilla dam blir 4 månader här om några dagar och första utställningen är i maj. Försöker lära henne att stå på kommando, lättare sagt än gjort har jag märkt 😉Hon kan redan sitt så det krånglar till det lite.  Lättlärd med en dålig matte 😂Jag kan lära vuxna hundar massor med saker men det är första gången jag har valp..

Stormvindh
2015-03-17 18:07
#78

#77 Haha, känner igen det där! Hade enorma problem med att få min tjej att stå stilla och uppställd inför utställning. Det som funkade för oss var att jag höll godis i knuten näve framför hennes nos när hon stod upp, självklart slickade hon och försökte få tag i godiset, men till slut när hon gav sig och stod stilla och bara tittade på näven så belönade jag och har dragit ut längre och längre på det, nu står hon utan problem! :)

Storm gör framsteg i sin passivitetsträning och är huuuuur duktig som helst på valpkursen, blir så stolt! 😍

Medarbetare på Vallhundar

nadilda
2015-04-05 08:41
#79

Min valp är född, fick reda på igår att det fanns en tik till mig! Så om 8-9 veckor hämtar jag hem en liten schapendoes tjej. Är så lycklig!

Sugar Mist
2015-04-07 22:16
#80

Är på rosa små fluffiga moln efter dagens nyheter

-

Sugar Mist
2015-04-07 22:38
#81

…och nu är jag, om möjligt, på ännu rosare och fluffigare och större moln! SKulle kunnat tjuta av glädje om jag kunde!!

-

Stormvindh
2015-04-08 19:13
#82

#80,81 - Åhh vad härligt!! Kul!

Är själv suuuuupertaggad på allt som heter träning nu! Börjar känna mig mer bekväm med att åka upp till klubben och tycker det är så roligt att träna där! 😃

Medarbetare på Vallhundar

Sugar Mist
2015-04-08 19:47
#83

#82 Molnen blev äääännu rosare, fluffigare och större nu för 5-10 minuter sedan ;D

-

Annons:
fridarebecka
2015-04-08 20:22
#84

Hundmötena har gått ovanligt bra nu på sistone och jag har verkligen fått tillbaka suget på att träna hundmöten😍 Vi har nyss varit ute och letat hundar och gjorde en superlyckad parkering där lillen bjöd på trix medan inte bara en, utan två hundar i olika sällskap passerade på några meters avstånd ❤️

VendelaS
2015-04-09 11:26
#85

Flera lyckade rallyträningar efter en period av ofokus.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Cahira
2015-04-12 17:15
#86

Denna pekingese ägs av Mikes son och ska pensioneras och bo med oss! Blir trångt men Diggers hjärta har försämrats och vi hade tänkt en pekingese som hund efter Digger ändå och nu tar vi in en familjemedlem som behöver leva ut sina seniordagar istället för en valp och tonåring som vi inte känner. :) Blir jobbigt med fem hundar men J.D. är så snäll och gör så lite väsen av sig att man märker knappt av honom. ❤️

Och jag håller på att bli friskare ÄNTLIGEN! Och min goa kossa Candy fick sin andra kalv igår. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
2015-05-17 20:07
#87

Har fixat och trixat i trädgården hela dagen(satt upp staketstolpar, grävt rabatt, planterat om blommor, grävt mer rabatter, krattat undan saker, rensat gång, rensat trädgård, slagit sönder gamla kaninburar) och det har tagit hela dagen och Flynn har fått vara med hela tiden, och hör och häpna! Han har skött sig kanonbra. Han har taggat ner. Han har gått och chillat, pö om pö lagt sig i skuggan och sovt, tuggat pinne, eller bara legat och kikat på vad jag gör.
Jag kan inte säga annat än att jag är positivt överraskad. Inte ens pip och skall, utan bara gått runt och snosat, hjälpt till att gräva rabatter, sprungit runt med grästuvor och patrullerat trädgården, och så självklart slappat.. Mamma mia🤪

-

Cahira
2015-05-18 06:06
#88

#87 Snyggt jobbat!!

Jag har jobbat på en hundblogg och tränat kaffesök med hundarna för det åskade och vädret allmänt sög idag. (vilket är positivt för vi behöver regnet för gräset ska växa åt korna) och korna kom ut på sommarbete idag och var så lyckliga så! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LinDajSon
2015-05-18 16:07
#89

Vi vallar vidare… pinglan får beröm varenda gång, jag sköter mig tydligen också. ;) Snart flyttar våra nya får hem hit också, längtar.

Cahira
2015-05-18 19:34
#90

#89 Heja heja! 😍 Ja jag längtar efter ditt tillskott jag också. 😂🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Sugar Mist
2015-05-18 23:41
#91

Åter igen har Flynn chockerat mig, att så små gester som att bara lägga sig i skuggan och sova kan göra en så glad😊

-

Cahira
2015-05-19 01:37
#92

#91 Duktiga Flynn! 🎁

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LinDajSon
2015-05-20 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Han växer och växer… fått se får för första gången, men inte träffat dem, det är han för liten för. ;)

Sugar Mist
2015-05-20 21:20
#94

#93 Sådan far sådan son😍

-

Cahira
2015-05-20 23:01
#95

#94 Exakt min tanke!! 😮

Jag dog sötdöden ännu mer nu. Förlåt Jin, din son är min #1 dröm-stjälarhund nu. 🦸‍♂️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[EmelieStrömberg]
2015-05-21 12:25
#96

Regnet slutade just :P

[0djur]3
2015-05-21 12:29
#97

Min farfar körde hem spån idag så jag slapp *happy*

Annons:
[MandM]
2015-05-21 12:32
#98

Regnet har slutat här åsså haha Emelie ;)

[0tyg]1
2015-05-21 12:34
#99

Jag hämtar en valp imorgon :D :D :D

[Nattramn]
2015-05-21 12:35
#100

Att det närmar sig med föl, lamm och kycklingar på gården <3

fridarebecka
2015-05-21 12:48
#101

Äntligen har vi kommit igång på riktigt med draget, och gud vad kul det är!

nadilda
2015-05-21 13:18
#102

Bara 15 dagar kvar tills jag hämtar hem lilla fröken Katla❤️

Cahira
2015-05-22 00:45
#103

Vad söt katla är! Ras? ❤️

-----

Jag har sån enorm motivation att träna Apache att jag tror jag spricker! Ser fram emot att komma igång med träning igen efter en lång tids paus! ✨ Dagens pass gick superbra och får bara mer o mer idéer!

#99 vad för valp? :)

#100 Det är för härligt! Vi är snart klara med kalvningarna vi.. :)

#101 Det verkar sjukt kul!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
2015-05-22 14:41
#104

Skolan börjar lida mot sitt slut och jag går på helg! 😃

Bit inte när det räcker att morra.

Annons:
Cahira
2015-05-22 20:25
#105

Härligt!

Jag ska äta lax och pommes ikväll med sås. 🤤

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Promenadmatte
2015-05-24 02:08
#106

#105 

Åh vad gott det låter! Måste prova den kombon någon gång! 😍

Bit inte när det räcker att morra.

Cahira
2015-05-24 02:58
#107

#106 Jag älskar det! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Stormvindh
2015-06-02 21:21
#108

Har anmält till två rallylydnadstävlingar nu, våra första! Första är redan nu på söndag, dubbla klasser… Nervös, men sjuukt taggad!! Storm är så grymt duktig när vi tränar så så länge hon klarar av störningen av omgivningen så tror jag det ska gå bra! 😃

Medarbetare på Vallhundar

Cahira
2015-06-03 02:44
#109

Håller tummarna och lycka till Stormvindh!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LinDajSon
2015-06-03 09:13
#110

Kajjan fick hälsa lite på fåren förra veckan. Vilken sorts vallhund han kommer bli får vara osagt men jag gillade fårens reaktion och hans uppförande. :)

Cahira
2015-06-04 02:28
#111

Shoppade hundsaker och träningen med Apache gick SJUKT bra med nya dummyn!! 🥳 Fotgående, läggande under gång, stanna, apportering, kombinera kommandon, sidesteps… massa skoj som gick asbra!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
nadilda
2015-06-04 05:48
#112

#103 Hon är en schapendoes ❤️ Imorgon hämtar vi henne!😃

fridarebecka
2015-06-04 11:38
#113

Jag har sommarlov, inget mer plugg och ett väldans ro i kroppen. Känner att det kommer bli många långa skogspromenader i sommar, sånt som inte precis prioriteras först på listan när matte har både skola och jobb att sköta annars, och lille hund behöver träna både mentalt och fysiskt, en skogspromenad är inte precis något som tröttar ut honom.

Cahira
2015-06-04 18:25
#114

Detta kommer bli en toppen sommar! *bestämt*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Qepta
2015-06-07 23:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

I onsdags tävlade jag och Aryah i rallylydnad och kom 1:a. 🙂

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Stormvindh
2015-06-08 00:04
#116

#115 Stort grattis!! :D Idag debuterade också jag och Storm i nybörjarklass i rallylydnad! Storm började löpa i fredags så var inte helt säker på hur det skulle gå då hon har varit väldigt dämpad… Men det gick super ändå och jag är helnöjd med 93p och en 6e plats i första klassen och 95p och en 9e plats i andra klassen! Hon var hur duktig som helst, trodde hon skulle vara betydligt mer ofokuserad pga löpet och även om hon var vääldigt trött i andra klassen gick det ju bra ändå! Men konkurrensen var tuff då det var flera 100 poängare och de flesta låg på 90p och uppåt, men nu är vi taggade till tusen inför nästa tävling om några veckor ;)

Medarbetare på Vallhundar

LinDajSon
2015-06-08 00:13
#117

Vallningen i lördags gick kanon och dagen efter gick jag MH med pinglan… hon gjorde en kanonfin runda, avslutade med en tjusig etta på skotten. Bästaste lilla jäntunge.

Cahira
2015-06-08 02:44
#118

Grattis alla tre!! 🏆

Positiva: Frodos rumsrenhet börjar ääääääääntligen visa framsteg. 

Andy mår bättre och bättre.

Digger mår bra.

Jag är stolt över Apache. ❤️ Ja alla fem men mest han! Han gör såna framsteg!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Promenadmatte
2015-06-08 20:38
#119

Har APL på min hundlärares kennel, där hon just nu har 4 st 8 veckors heeler valpar 😍

Även 2 st som bara är en vecka! <3

Bit inte när det räcker att morra.

Cahira
2015-06-09 15:51
#120

Blir filmning av vår träning idag om saker går som jag vill. Får se.. kanske blir veterinären istället beroende på när vi får tid med pekingesen. Är SÅ stolt över hur bra Apache svarar på träningen "gör som jag gör". eller "Härma mig". :) Iallafall på saker som kräver mod. :) Vi ska jobba mer på hans rädsla för pinnar snart! Lära honom slalom och annat. *längtar*

Såg årets första kollibri imorse också! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-09 16:11
#121

Positivt två: Nyöppnade vetstället är kompetent! ❤️ Gamla är inte!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: