Annons:
Etikettvardagslivet
Läst 1214 ggr
Cahira
2014-08-10 04:26

Aktivering

Vad gör ni för aktiveringar med era hundar? 🐶

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Frida B
2014-08-11 21:21
#1

Tränar lite trix, letar upp leksaker, agility, långa skogspromenader, miljöträning lite överallt… Inte min hund så vi gör väl inte så jättemycket iom att jag inte har honom hela tiden :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
2014-08-12 01:01
#2

Härligt! 

Kanske ska skriva vad jag gör med! Digger och Ixxi får godissök ibland, de är inte intresserade av mer än det och promenader och kel. Och följa med i bilen ibland. Frodo är glad som sällskapshund han med så gör inget speciellt med honom heller.

Apache tränar jag apportering, skogsagility, godissök, personsök ibland, spår sällan, gott om tricks, komma över rädslor för att få ett harmoniskt stabilt liv och såklart avslappning vilket är svårt för honom. Jag kan inte träna så hårt som jag vill med honom eftersom han har en "spökhälta" som inte går att spåra vart den kommer ifrån men som dyker upp ibland. Våra tävlingsplaner blev nedgraderade till aktiv sällskapshund, men det funkar fint. :) Han har noll intresse för föremål och leksaker så är glad att han vill apportera. :D Försöker just nu få honom att apportera utomhus men då han inte har föremålintresse så är det liten utmaning. En rolig utmaning. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LinDajSon
2014-08-12 10:40
#3

Vallning ;)

Cahira
2014-08-14 19:22
#4

#3 Önskar jag kunde valla med. Var ju tanken med Apache innan jag fick veta att korna kommer när man ropar. *facepalm*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

CissiD
2014-08-16 11:18
#5

Vi brukar göra lite godissök i olika svårighetsgrader, lite trick träning och passivitetsträning är dagliga träningspass. Sen gör vi en del miljöträning, koppelträning och har börjat träna in intresse för frisbee. Så början till att hämta frisbee och boll.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Upp till toppen
Annons: