Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1857 ggr
Monstertassar
6/16/14, 11:03 PM

Vallar med sin hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många här inne vallar med sina vovvar? :) De är ju ändå vallhundsgrupp så några här inne måste de ju finns som vallar med sina vovvar.

Snart ska man själv gå och lära sig om vallning på en privatlektion med vovven. Kan knappt vänta tills vi börjar Kär

En bild på när han bara var knappa 10 veckor.

Annons:
Frida B
6/16/14, 11:47 PM
#1

Oj vilken sötnos? Vad är det för ras? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
6/16/14, 11:59 PM
#2

Men jisses vilken sotnos! 😍

Joda nog finns det nagra vallare har inne. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Monstertassar
6/17/14, 7:50 PM
#3

#1 Det är en border collie :)

vallhund
6/18/14, 4:34 AM
#4

Inte med nuvarande, inte heller med min LH eller schä/tervblandis. Av de 6 BCs jag haft så vallade jag med 5, den 6:e var rädd för får 🤐

#3 vilken ovanlig teckning, var kommer han ifrån?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Monstertassar
6/18/14, 10:13 PM
#5

#4 Han kommer från kennel Emenem i stockholm (mamma Quynh och pappa Round Robin I'Jak) :) Hans pappa är dock född i belgien och bor i skottland och det är därifrån han har fått sin teckning även fast de finns lite sån teckning längre bak hos mamman också. 

Denna teckning tycker jag dock börjar bli allt mer vanlig eller så har den alltid funnits, men i mindre skala. Man brukar kunna kalla den saddleback.

Turast
6/19/14, 3:02 PM
#6

gud vilken sötnos!

edit: vi vallar inte men jag skulle vilja veta hur mycket instinkt han har (Collie så inte mycket antar jag) :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Ffiiaaaa
6/21/14, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag vallar med min, han är dock bara 4 månader men vi har varit inne i fårhagen ett par gånger och va observatör på Jons Gustafsson vallkurs onsdag och torsdag! Bilden är tagen av PShundar.

Monstertassar
6/21/14, 10:41 PM
#8

åh vad skoj med en liten vallare! :D

Är det hos PShundar ni vallade? Vet att de var någon en dags kurser eller något med min hunds uppfödare Mikaela (kennel emenem) där :) Kanske inte är de dock.

Ffiiaaaa
6/21/14, 10:47 PM
#9

Nej vi håller till hos kennel for the win, PShundar va förbi idag med sina hundar och då tog dom lite bilder :)

Sugar Mist
6/21/14, 11:12 PM
#10

Inte än. Har planer att kika lite mer på vallning och försöka tända honom på får. Nästa hund som kommer ha en hel del vall kommer jag troligtvis valla en held el med.

-

Monstertassar
6/21/14, 11:13 PM
#11

Jag tänkte precis säga att jag tog fel och fråga om de var kennel for the win kennel träffen ;) tänkte först faktiskt om de inte var son till Epic, men tyckte hans teckning såg lite annorlunda ut, men kanske var för att de var åt andra hållet :) Håller mig lite info runt kennlar som har lite släkt från min hunds mammas sida och de har både PShundar och for the win + att jag ser massa uppdateringar på FB och Pavlina la nyss ut bilderna på FB så då förstod jag att jag tagit fel.

Ffiiaaaa
6/21/14, 11:23 PM
#12

Det är en epic son och Said är bror till wilco och keep :) Ja hon la ut lite bilder ifrån kennellägert .

liiindgren
7/1/14, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag vallar med Troy Valentino. Och ni som funderar på att börja gör de bara :)

Annons:
Jetaime
7/2/14, 9:59 AM
#14

Jag vallar med min aussie. Har dock inte blivit så himla mycket senaste tiden då det varit lite svårt att få tag på får ;)

Upp till toppen
Annons: