Annons:
Etikettkul-och-bus
Läst 1684 ggr
Cahira
2014-05-26 04:40

Utmaning 2: Inkallning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varmare väder innebär fler utedagar! Därför blir denna utmaning inkallning. Oavsett om du har en ung valp eller vill avancera till hårdare övningar så är ni välkomna att hänga med!

Utmaningarna är ingen tävling, bara nåt kul att göra. :)

Utmaningen kommer pågå till sista Juni så även om man har mycket att göra så ska det finnas lite tid att träna om man vill. 

Kom ihåg att träna säkert med hunden i lina eller på inhägnat område så inte det otänkbara händer och hunden kommer bort! 

Frågor, hjälp och råd är fullt välkomna i tråden. Ni kan även berätta hur träningen går och dela med er framsteg och baksteg. :)

Alla raser välkomna!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Frida B
2014-06-03 11:10
#1

Kul! Detta är någonting Nimbus verkligen behöver bli bättre på, jag ska bara hitta ett effektivt, bra och framförallt roligt sätt att träna honom med… :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
2014-06-04 03:26
#2

Kul! Jag försöker träna detta med valpen men jag erkänner att jag har större framgång med åsnan än jag har med tonårsvalpen…. *facepalm*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Kitten86
2014-06-04 22:54
#3

#2
😂

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Kitten86
2014-06-04 22:55
#4

Är väl lite så inom all träning: envisast vinner!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Cahira
2014-06-05 01:17
#5

Ja precis så! :) Och i detta fallet så verkar valpen envisare än åsnan. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

russin
2014-06-11 12:05
#6

Mina två är så otroligt olika. Polly kommer till 99,9% alltid omedelbart med rasande fart om jag kallar in henne - hon är mattefixerad och älskar att leka med mig över allt annat.

Mini är en liten Alfons Åberg - hon kommer, men oftast bara nästan fram och "ska bara" lukta på en sak först. Hon gör precis samma även när vi ska gå ut och jag ska sätta på halsbanden i trädgården - kommer, stannar en meter före, nosar på något och sen stoppar hon in huvudet i halsbandet. Hon är som hon är och bland lite i sin egna värld 😃

Annons:
Cahira
2014-06-12 04:09
#7

#6 Ixxi ar PRECIS som du beskriver Mini! Ska bara!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: