Annons:
Etikettavel
Läst 1920 ggr
Vixxaan
2014-02-27 16:26

Söker hane

Hejsan, jag har en jätte fin trefärgad tik som jag söker hane till. Jag har försökt att hitta via internet men har inte hittat. Tyvärr är hon inte reggad men hennes pappa är. Mamman Fly är renrasig men inte arbetande så hon är inte reggad. Kira som min tjej heter vallar mycket bra :) vi har hästar och får som vi vallar med och det funkar kanon. Vi vallar väldigt mycket på sommaren och lite på vintern men då kör vi mest agility för fåren är inne. Och det är hon också jätteduktig på :) Så nu söker jag en hane till min tjej (ren BC) Hör av er så kan vi prata mer!

Annons:
Vixxaan
2014-02-27 18:18
#1

Oj glömde skriva att hon är renrasig Border Collie :)

vallhund
2014-02-28 01:28
#2

Som renrasig räknas endast hundar som är stambokförda. Det finns tillräckligt med oreggade BCs, så fler behövs inte. En hundägare med som är medlem i SKK/SBK/SVaK riskerar att bli utesluten om den låter sin hund delta i blandrasavel vilket betyder tävlings/prov o registreringsförbud.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Cahira
2014-02-28 21:40
#4

Låser tråden då detta snabbt kan spåra ur men låter den ligga kvar. Jag instämmer att det finns tillräckligt med oreggade valpar därute men om någon känner för att kontakta TS för att prata om detta så ligger det på ert egna vuxna ansvar hurvida ni sätter valpar till livet eller inte.

Jag hoppas iallafall att TS, om du gör detta, läser på duktigt om allt som kan gå fel och allt ansvar som ingår i att ta en valpkull. Allt från hur mycket akut kejsarsnitt kostar till hur man akutavlivar en sjuk valp med grava medfödda fel på rätt sätt. 

Jag hoppas även att du är medveten om att födselkomplikationer är mycket vanligare hos hund än t.ex. katt och att det finns en risk att tiken dör. Så tänk en och två gånger om tikens liv är värd att riskera för en kull valpar.

Jag hoppas du avstår, men det är din hund och ditt val.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: