Annons:
Etikettatt-börja-valla
Läst 1519 ggr
Sugar Mist
2014-02-06 08:50

När får hunden gå vallkurs/testa på att valla?

Jag har just nu en valp på drygt 4 månader som jag hade velat testa på vallning med, och undrar när man kan gå vallkurs?

-

Annons:
LinDajSon
2014-02-06 15:07
#1

Fel forum, här håller jag inte till längre. PM:ar mitt svar. Går inte radera inlägg tydligen…

vallhund
2014-02-06 19:38
#2

Kring året, dock kan de vänjas vid djur tidigare.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sugar Mist
2014-02-06 19:41
#3

#3 Vad menar du med vänja vid djur? Vänjas vid kor och får kommer han göra i vår/sommar då det går en flock kor och en flock får längs med vår promenadstig, men menar du "närkontakt"?

-

vallhund
2014-02-06 20:49
#4

#3 Vara med i laggården under utfodring o hjälpa till att hålla djuren från foderbordet när man utfodrar t ex.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sugar Mist
2014-02-06 21:24
#5

#4 Har bara en bekant med får men de är inte invallade och de är rätt tjuriga av sig(vet inte hur många gånger jag blivit stångad.. haha. Har inte så mycket vallkontakter heller :/

-

eemmaf
2014-02-15 01:36
#6

Vallkurs kan du börja gå när som i princip, då det är mycket lydnad som gäller innan det är dags för att vänja sig & träffa djuren, instruktörerna brkar vara ganska hårda med att man ska ha bra lydnad & att man har en hund som både är mogen och redo för djur :-)

Med vänliga hälsningar

Emma

Annons:
Sugar Mist
2014-02-15 02:17
#7

Ah, tror dock jag väntar tills nästa vår med att gå vallkurs, då har han hunnit växa och hunnit vänja sig vid olika miljöer och förhoppningsvis får också. Tills dess ska vi kika in på lite öppna träningar(vall) när han växt lite i skalle och kropp, för att få ett humm om vad det är vi ska pyssla med :)

-

Upp till toppen
Annons: