Annons:
Etiketthundträning
Läst 843 ggr
HannaGeni
12/12/13, 2:37 AM

Tips på vettiga vallningsintruktörer?

Jag letar med ljus o lykta efter vettiga vallningsinstruktörer gärna i Skaraborg/västra Götalands län.

Jag har gått några vallningskurser för några olika instruktörer på olika ställen i landet men jag hittar ingen vettig. Alla (utom en) vill att jag ska korrigera min hund och då menar jag att fysiskt slå/kasta saker på henne eller sätta på henne ett stryphalsband o dra till så då har jag tackat för mig för jag tänker inte slå min hund till vallning. Det blir inte roligt för varken henne eller mig. Den ena instruktören tyckte att vi var ett hopplöst fall och borde göra någonting annat istället (han fick mig att tappa allt självförtroende i fårhagen med sina kommentarer om oss) .. Hon har tänt på fåren så det är inte problemet, men hon har väldigt bråttom och hör inte alltid vad man säger ;)  Jag har inga får själv ännu (men jag vill ha i framtiden) men grannen har och vi har fri tillgång till deras fårhus nu i vinter så vi är där minst 3 ggr i veckan och hon får gå runt lös utanför boxarna. Vi jobbar på att ta det lugnt och lyssna och det går framåt men det vore kul att till våren få lite hjälp och inspiration att komma vidare. Kurs eller privatlektioner spelar ingen roll.

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

Annons:
HannaGeni
12/12/13, 2:38 AM
#1

Kanske ska tillägga att jag har en border collie

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

[Aremea]
12/12/13, 9:15 AM
#2

Vilka instruktörer har du gått för? PMa gärna så vi inte hänger ut nån.

HannaGeni
12/12/13, 11:23 PM
#3

Har pmat dig!

Bloggar på vid min sida

Ägare och instruktör på Norra Kedums Hundcenter (hundkurser, utbildningar, webshop)

Upp till toppen
Annons: