Annons:
Etiketthundträning
Läst 1340 ggr
Jetaime
2013-10-11 18:06

Kurser/träningar/tävlingar?

Någon som har någon kurs, träning eller tävling inbokad i höst? :)

Själv ska jag på vallningshelg för Peter Bengtsson nästa helg, den 19-20 oktober. Ska bli otroligt kul och ser fram emot att se hur Zuki beter sig nu när hon är lite äldre och mognare, sist var hon bara 9 månader. :)

Annons:
[Aremea]
2013-10-11 19:17
#1

Jag hade tänkt åka på kurs för Jonas Gustavsson, men vi ska på landslagsuttagning den helgen så det blir inte av:( 

Däremot ska jag titta på en clinic för Bobby Dalziel i Laxå i mitten av november, det ska bli kul! Hela kursen hålls i ett ridhus, så vi åskådare kan sitta på uppvärmd läktare och titta. Lyxigt;) (tror att det finns åskådarplatser kvar om nån är intresserad, 250:-/dag inkl mat)

Jag tycker ofta att det är mer värt att vara åskådare än att delta med egen hund. Dessutom får man tio gånger fler kurser för samma pengar… 

Vem är Peter Bengtsson?

Jetaime
2013-10-11 20:22
#2

#1 Vad innebär clinik? :)

Peter Bengtsson är rätt känd här nere i skåne, han bor utanför Höör (Askeröd) och har ofta två- eller tre-dagarskurser hemma på sin gård (finns även möjlighet till övernattning om man bor långt ifrån). Skulle tro att det är rätt mycket inom aussie-världen man känner till honom också då han vallade med aussies förr och kan aussien väldigt bra (numer har han bara BC till vallning). Finns hemsida här http://www.westernranch.se/

Jag gick även en introduktionskurs/nybörjarkurs för honom i våras och jag tyckte det gav väldigt mycket. Det var en heldag som började med teori och sen var vi ute i hagen resten av dagen, och tog frågor efter hand som dom dök upp. Det som jag tyckte var bra var att man fick gå in till fåren en 6-7 gånger och i korta stunder och dessutom fick man chans att se dom andra också, vilket man lärde sig supermycket av också! Jag tyckte även att han var bra på att förklara och man slapp känna sig "dum" när man inte visste vad det var man skulle göra (Jag är ju lika ny på detta som hunden, förutom att jag inte har några instinkter ;)).

LinDajSon
2013-10-11 20:40
#3

Peter B är kanon. Jag gick för honom i våras, dags igen i november fast egentligen är det min sambo som ska gå med våran äldsta hund. Eventuellt delar vi på dagarna, en var… helgkurs…

I övrigt så ska jag tävla på söndag.

Jetaime
2013-10-11 20:43
#4

#3 Kul! Lycka till :)

Upp till toppen
Annons: