Annons:
Etikettavel
Läst 2629 ggr
Mosqito
2013-05-20 17:36

Hanhund avbryter parning med tik i höglöp

Hej. Jag har en Australian Shepherd hane på dryga 3 år som vi nyligen försökte para för första gången med en jämnårig tik som var mycket villig och ställde upp sig. Min hane visade speciellt i början stort intresse och luktade och slickade på både urin och baktill på tiken, han putsade i mungipor och skvätte till och med på henne. Men gjorde alldeles för få försök att bestiga henne. Tiken fick näst intill 'bjuda upp' honom för att han skulle göra några försök (som han då gjorde lite halvhjärtat och hoppade av innan han prickat rätt). Vi prövade flera gånger med någon dags mellanrum i både inom och utomhus miljö. Tiken fick vid ett tillfälle stanna kvar över dagen men det gick inte som vi hade hoppats. Tikägarna fick kontakt med en annan hane som de lyckades genomföra en lyckad parning med, så det borde inte ha varit tiken som varit alldeles för tidig/sen i löpet. Nu undrar jag över vad detta kan bero på, om det helt enkelt var 'fel' tik, om min hane (trots att han är dryga 3 år) är för omogen eller om han helt enkelt inte har tillräcklig sexualdrift. Är det någon som har tidigare erfarenhet av detta som har några idéer om vad det kan bero på?

Annons:
Upp till toppen
Annons: