Annons:
Etikettvallhundsprov-och-anlagstest
Läst 2502 ggr
sagaindia
10/6/12, 6:24 PM

VP avklarat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gjorde jag och India VP i Bråfors. Vi fick 76 poäng och India är därmed en godkänd vallhund. Känns så otroligt härligt, första BC och första VP och så går det vägen…..

Vad trevliga folk är på vallhundsprov! Kände mig så välkommen och väl omhändertagen. Ett strålande väder och rara får gjorde dagen fulländad. Nu har jag fått blodad tand! IK1 kanske?

Annons:
[Aremea]
10/6/12, 10:10 PM
#1

Grattis!!

hundflocken
10/6/12, 11:47 PM
#2

GRATTIS och kul att du känner att du får blodad tand!

VP är alltid nervöst…. ;)

Kul att du vill ut och testa att tävla igen och det är bara att testa på!

Det finns en IK1 i Riala, Bergshamra den 14/10. Startlista och så finns redan ute, men eftersom det är en annan tävling samma dag på Görveln Järfälla är den inte full så om du vill akn du säkert efteranmäla. ;)

(Skulle inte starta på den i Järfälla för förra året var de djuren ganska svåra, extremt drag och mycket svåra att dela för de flesta).

Vet inte hur det är i Riala dock.

En sak som dock brukar skilja VP mot IK1 är att tycker domarna är mer hårda med linjer mm och drar poängen lite lättare, sen går den på tid och har delning och lite annorlunda fålla (mindre, antingen öppen fålla eller ränna).

Men även om det låter läskigt så kan man testa. ;) Se det som att om du efteranmäler och startar som att du praoar inför IK1 till nästa år. Då får du liten känsla av hur det känns att tävla så vet du mer vad du behöver träna mer på. ;)

Om du inte vill tävla här, åk och kolla är mitt tips!! =)

(Jag heter Lovisa och min hund Jack-Sparrow) ifall du kommer och vill prata med ngn… ;)

/Lisa med Dusty och Bowie

www.hundflocken.se

 

vallhund
10/7/12, 3:41 AM
#3

Grattis!

# 2, för ovanlighetens skull är jag ledig o eftersom det är på hemmaplan så skall jag försöka komma. Tittar inte så ofta på SULVKs hemsida eftersom jag inte har BC längre.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

sagaindia
10/7/12, 7:07 PM
#4

Tack allihopa!

Lisa- jag hade funderingar på att vara med på KM på lördag. Vilken klass blir aktuell för mig då? Tänkte ta det som en träning. Roligt att du nämner det där med linjerGlad då min spatiala förmåga är totalt underutvecklad och jag har väldigt svårt för just LINJERFlört. Kan lätt gå vilse mellan punkt A o punkt B……..(inget att ta så hårt på men så är det….)

BondeIstan
10/15/12, 11:36 AM
#5

Grattis Ylva!! :D

sagaindia
10/15/12, 5:24 PM
#6

Tack Annie! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: