Annons:
Etikettavel
Läst 3480 ggr
malinfritzhund
2012-09-25 17:05

border collie kennel

har någon ett tips om en kennel/uppfödare som föder upp border collies som inte har extremt mycket vallning i sig?

jag vet , alla ska valla men jag vill tänkte fokusera på freestyle, lydnad, vardagsträning och liknande. kan hända att jag går några vallningskurser också.

så någon, TIPS?

Annons:
sagaindia
2012-09-25 19:05
#1

Eftersom Bc avlas på just vallningen så känner jag inte till någon sådan kennel, iaf ingen seriös kennelGlad Du kanske ska överväga en annan ras om du inte vill ha vallningsegenskaperna?

vallhund
2012-09-25 20:46
#2

Håller med # 1

Du lär ha svårt att få tag på en BC valp på dom premisserna, men du kan ju försöka:

http://vallreg.svak.se/b_breeders.php?HOMEPAGES=1

Antingen så vallar man, eller så vallar man inte, det är inte bara att gå några kurser, du måste ha får att valla på mellan kurstillfällena o dessa måste vara invallade.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

j-kempe
2012-09-26 23:42
#3

somollis har valpar tillsau och även unghundar. Dock har de vallande föräkdrar men lottie säljer även till icke vallade hem:)

vallhund
2012-09-27 00:02
#4

# 3

Jag tvivlar på att Somollis uppskattar att ideligen få förfrågningar om att sälja hundar till ickevallande spekulanter som dessutom inte verkar ha tidigare hunderfarenhet.

Vill folk ha BC utan att valla så låt dem leta kennel själva.

De allra flesta med erfarenhet av arbetande raser behöver inte fråga på diverse hundfora för att hitta kennlar som säljer till ickevallande, dock arbetande hem.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: