Annons:
Etikettpresentation
Läst 3731 ggr
[Malin3033]
4/26/09, 5:47 PM

Medlemspresentation

Tänkte att vi medlemmar också kunde skriva en kort presentaion om oss själva och våra hundar, så får vi lite mer koll på varandra, alla presentationer samlas i denna tråden :)

Annons:
[Malin3033]
4/26/09, 5:56 PM
#1

Jag kan väl börja :)

Mitt namn är Malin och ni ser mig nog mest på de djurrelaterade ifokus-sajterna, bl.a. på sheltie.ifokus där jag är Medarbetare. Jag har en Lancashire heeler kille på 8år och en sheltietik på snart 2år, tidigare hade vi Collie så vallhundar har funnits omkring mig i hela mitt liv. Jag vallar inte med några av våra hundar, hade gärna gjort det om möjligheterna hade funnits. Men funderar på att prova med sheltien. Vallhundssporten är en av dem sporter som verkligen imponerar på mig, man får verkligen se vad hunden är framavlad till och jag tycker sporten är grymt häftig.

Mina hundar heter Ivan och Ronja. Ivan är nog mest min mammas hund egentligen, han har en otrolig power men hoppar gärna över maten. Numera springer han mest runt i skogen, gör spårövningar eller lär sig nya trix. Tidigare har vi tränat lite agility, men Ivan och jag kom inte riktigt överens, han är lite utav en enmanshund men numera har han och jag kommit mycket närmare varandra.
Strax innan jag blev 15 rusade Ronja in i mitt liv, mest för att jag ville ha en hund till lydnad och agility, hon är en liten sheltiedam som gör allt för mig. Hon bryr sig sällan om människor och andra hundar och nu har vi tränat lydnad och agility i ungefär ett år och planerar att göra debut i båda grenarna i maj/juni.

HarrietKiara
4/26/09, 7:16 PM
#2

Tanken är god men förhoppningsvis så blir vi många medlemmar här och då blir den här tråden väldigt lång. Om alla skapar en egen tråd så blir det ju lättare att hitta just den presentationen. Skrattande

Varmt välkommen hit! Du har ju stor erfarenhet av vallhundar då. Skrattande

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

[Malin3033]
4/26/09, 10:55 PM
#3

#2 Jorå, men jag hoppas att erfarenheterna växer! Och tack!

Futurity
4/27/09, 10:29 PM
#4

Hejsan!

Jag heter Kevin! Jag är ganska social och oftast glad.
På fritiden tar jag kort och spelar fotboll.
Ännu har jag ingen hund. Men vi planerar en.
Det blir så klart en sheltie som jag hoppas att jag i framtiden ska kunna valla med.
Det var lite kortfattat om mig.Glad

 
 
 
 

monsterblom
4/28/09, 1:34 PM
#5

kan väll presentera mig nu när det inte är en sån lång tråd ännu ;)

jag heter Michelle och bor i en liten stuga med min sambo och hundar. på min fritid så tar jag hand om hundarna på bästa möjliga sätt och sen bär det av till hästen.

jag har ju två border collie, ska försöka hitta en till som jag kan ha på foder så att jag kan valla lite medan valpen växer.

hundarna da: Tess är en 5 årig border collie som tyvärr aldrig riktigt har förtått varför man ska valla, hon vill bara leka. så hon är så när man kommer en border collie som soffhund ;)
Alice är en 4 månaders valp som hittar på de mesta hyss och som älskar att terorisera tess. när hon inte busar eller sover så går vi promenader eller tränar lite lydnand. hon ska så småningom bli min vallhund, och om hon verkar mogen ska jag presentera henne för fåren nu i sommar. men fram tills dess så får hon hålla sig på utsidan av hagen.

Cerrolyn
4/28/09, 5:25 PM
#6

Välkomna hit.

**MVH Cerrolyn

Annons:
HarrietKiara
4/28/09, 10:05 PM
#7

Välkomna säger jag med! Glad

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Futurity
4/28/09, 10:06 PM
#8

Tack så mycket!Glad

 
 
 
 

Tokryck
5/1/09, 5:07 PM
#9

Då fortsätter jag då…för tråden är ju inte lång än Flört.

Jag heter Madelen och bor i Härnösand med min sambo, en katt och två lapska vallhundar. Det är för övrigt mina hundar som är i raspresentationen här på sidan, det får jag säga va?Cool

Jag jobber inom länsstyrelsen med vatten och stormtrivs med jobb, boende, natur och att bo norröver. Är från början Bengstforsbo men känner mig efter flera år som Karlstadsbo just som det.

Hundarna jag har är Mira och Kiwi. Mira är 8 år till sommaren, uppflyttad till Hkl spår och Lkl III. Hon är ursprungligen min systers så jag kan tyvärr inte ta åt mig äran Flört. Jag hoppas att vi ska kunna tävla, men i vad har jag inte kommit fram till riktigt än. Finns det rallylydnad där vi bor nu så blir det nog det. Hon är en sån hund som man ibland skräms av, hon är så förbannat smart så man bli mörkrädd. Glad

Kiwi däremot är raka motsatsen Flört. "Unghund" på tre år som först nu verkar växa upp lite. Hon är lite för ljudlig för min smak, till skillnad från Mira. Med Kiwi tränar jag agility och jag hoppas att vi snart kommer ut och tävlar.

HarrietKiara
5/1/09, 5:35 PM
#10

k9kiwi, Klart att du får säga det. Det står ju i artikeln med.
Välkommen hit du med. Skrattande Hoppas ni hittar rallylydnad för det är kul.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Starfall
5/2/09, 11:54 AM
#11

Hej!

Jag heter Caroline och bor en bit utanför Vetlanda i Småland. Mina intressen är DJUR, natur, växter, musik, fotografering, inredning. Sedan jag var liten har djuren varit en stor del av mitt liv, jag skulle inte kunna leva utan djur.

Nu till mina två hundar:

Frankie är en shetland sheepdog på snart 3 år som älskar att valla runt på en stor äng, det enda problemet är att det inte finns något för honom att valla. Så det blir jag och min andra hund som blir vallade. Någon gång hoppas jag på att tävla agility med Frankie.

Love är också en shetland sheepdog, han är nu ganska exakt 6 månader gammal. Han är en sheltie med mycket spring i benen och bus till tusen. Love tror att allt ska lekas med, så honom får man passa på;)

Jag har tidigare haft 2 shelties, den första hette Nimbus. Han blev bara 6-7 år gammal och dog -94 (el -93) av att han blev påkörd stackaren…  Min andra sheltie var egentligen min tredje, jag fick henne när Frankie var 1 år gammal. Pyret hette hon, världens underbaraste hund. Då var hon6½ år gammal. I januari å år fick min älskling njursvikt och fick somna in hos veterinären… Jag saknar henne så mycket… Gråter

HarrietKiara
5/2/09, 12:29 PM
#12

Välkomen hit Starfall. Skrattande

Det är ju nackdelen men djur, när de blir sjuka och lämnar oss. Rynkar på näsan

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

BrightGloria
5/6/09, 5:52 PM
#13

Jag heter Lina och blev precis medlem. Glad
Jag har en blandras på golden/samojed och två sheltisar.
Min första sheltie, Zelda kom till oss vintern 2007 och hon har ingen vallinstikt alls. Min nyaste, Meya är också sheltie och har deffinitivt mer vallinstinkt än Zelda. Hon vallar inte mer än att springa runt och försöka komma ifatt Zelda, fast det nöjer jag mig med då hon endast är 4månader.

Mer om mig kanske.
Är glad, pigg och älskar allt kring hundar och att bli extra intresserad av vallning blev jag inte förräns jag fick hem Meya. Men det ska bli kul och se vart vi kan komma.
Fotograferar mycket, går första året på gymnasiumet och skulle vilja spola ner matteboken i toaletten. Det är iaf. snart sommarlov och då blir det mycket tid för vovvarna.

Hoppas att jag kommer trivas här på denna sajt. Skrattande

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Annons:
Futurity
5/6/09, 6:14 PM
#14

Välkommen hit, kanske inte jag ska säga som också ganska nyss blev medlem, men det gör jag ändå!Glad

Välkommen hit!

 
 
 
 

HarrietKiara
5/6/09, 7:16 PM
#15

#14 Klart att du får välkomna alla nya medlemmar. Det kan alla medlemmar göra. Skrattande

#13 Välkommen hit! Hoppas att du ska trivas och lägg gärna upp dina bilder här. Skrattande

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Cerrolyn
5/6/09, 10:30 PM
#16

Välkomna hit alla.

**MVH Cerrolyn

Jojsan
5/11/09, 10:38 PM
#17

Jag heter då Johanna och har tyvärr ingen hund (har dock 2 kaniner). Är mycket intresserad av hundar och skulle gärna vilja skaffa en vallhund, är inne på en aussie men kan inte så mycket om dem ännu… Hoppas att få lära mig mer om de olika vallhundsraserna här.

Utöver djur är mina intressen att fotografera och spela piano. Letade tidigare efter vallhundar iFokus men den fanns inte så antingen hade den inte startat ännu eller så sökte jag fel, kul att sidan finns nu i alla fall!

Futurity
5/11/09, 11:22 PM
#18

**Välkommen!Flört

**Hoppas du kommer att trivas!

 
 
 
 

Jojsan
5/11/09, 11:29 PM
#19

#18 Tack! Det tror jag säkert :)

Linda0709
5/12/09, 11:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Hej

Jag gör en kort press här sen kan ni ju läsa på min sida vem jag är. Jag heter Linda 34år. Mitt fritidsintresse är djur.

Jag har kattuppfödning av raserna Perser,Exotic och Maine coon.

Mina barn äger hamstrar och kanin.

Mina hundar är Milton en blandras Rottweiler/pyrrenerhund och Danny Schapendoes. Schapendoes är en vallhundsras och det gjorde att jag hamnade här.

Kommer köra agillity med honom då de är väldigt duktiga på att hoppa.

//Linda

XOXO //Linda c")

Annons:
Futurity
5/12/09, 5:26 PM
#21

Välkommen! Flört

Hoppas vi kommer att få läsa ännu mer om din hund!
Den är också varmt välkommen!Glad

 
 
 
 

Dalatjej83
5/17/09, 11:38 AM
#22

Mitt namn är Elin och jag bor i Dalarna med min sambo och våran valp. Jag är 25 år och sambon är 29 år.
Intressen är djur och natur, träffa vänner/familj, pyssla med min och andras hundar.

Min valp är 5 månader och av rasen Lapsk vallhund. Hon lystrar till namnet Akila. Ett riktigt yrväder som älskar att busa och retas med en när hon får chansen. Envis som en åsna är hon, men det hör till.
De är väl tänkt att hon ska bli min följe slagare inom lydnad och agility, men vi kommer att prova på lite annat också som utställning, spår med mera.

Det var en kort pres, men det står mer på min sida, så läs gärna där.

Futurity
5/17/09, 11:44 AM
#23

Du är hjärtligt välkommen!Glad

 
 
 
 

Dalatjej83
5/17/09, 12:08 PM
#24

#23 Tack!

Tokryck
7/4/09, 4:44 PM
#25

#22 Nu vaknade jag till :) . Kul med lapsk vallhun!!! Var är hon ifrån? PM:a gärna så tar vi inte upp plats här.

Eriiccaa
7/6/09, 8:28 PM
#26

Jag heter Erica och har fyra schapendoes.
Min första Viggo är 7 år och är har gjort vallhundsanlag prov ( Inoff ) han har även LPII och är svensk utställnings champion och svensk vinnare 04

Sen har vi Leah som fyllde två just. Hon är också anlagstestad ( inoff ) och har även LPI och ställs ut då och då.

Sen Ztina som just fyllt ett även hon är anlagstestad (inoff) sen är hon mest utställningshund då hon har visat framfötter där.

Sen så har vi Aija som kommer imorgon pricis åtta veckor.

HarrietKiara
7/6/09, 8:42 PM
#27

Kul med nya medlemmar. Välkomna ska ni vara! Glad

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Annons:
Futurity
7/7/09, 12:02 AM
#28

Välkommen hit!Glad

 
 
 
 

monsterblom
7/8/09, 8:45 PM
#29

välkommen hit! :)

Katti
9/7/09, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Ingela heter jag "på riktigt" och har sedan -89 och till för ett knappt år sedan haft kelpie. Rasen ligger mig fortfarande mycket varmt om hjärtat, men för tillfället delar jag hem och liv med två finska lapphundar och en portugisisk vattenhund. Känner inte riktigt att hag har tid och energi för att vara den sortens ägare som jag tycker att en kelpie ska ha och förtjänar. Har tre barn, ca 60 kaniner att fördela min tid till också, och någonstans måste man sätta sin gräns!

Min syster har dock blivit delägare i min kennel och hon har för tillfället en kull kelpievalpar som är släkt med nästan alla de kelpies jag har haft vilket ju är jättekul. Här är deras blogg, så att ni också kan få njuta av de små underverken Skrattande: http://dizivalpar.skullebo.se/

Det kommer att bli fler kelpies i mitt liv, den saken är säker!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Futurity
9/7/09, 9:37 PM
#31

Varmt välkommen!Flört

Ska bara ut och kissa Yuna sen ska jag ta mig en titt på blogen!

 
 
 
 

Futurity
9/7/09, 9:47 PM
#32

Valparna var ju hr söta som helst!Glad

 
 
 
 

Cerrolyn
9/7/09, 10:01 PM
#33

Välkommen hit Katti

**MVH Cerrolyn

HarrietKiara
9/8/09, 10:20 PM
#34

Välkommen hit. De valparna har jag också tittat på. Glad

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Annons:
Qepta
9/9/09, 12:39 AM
#35

Jag heter Mandana och bor i Gävle.

jag är 14 år och mycket fotointresserad, jag är glad,snäll och helt crazy enligt alla haha.

jag äger en kaninkorsning som heter Chili, en papillontik som heter Lisa och är delägare till en tervueren som heter pandora och hundarna tränar jag i lydnad och kaninen i kaninhoppning.

har runt 70 kaniner men dom bor inte hemma hos mig utan hos ,in lärare på landet.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Futurity
9/9/09, 12:48 PM
#36

Jätte välkommen hit!

Är jätte intreserad av att få vet mer om dina hundar! ;)

 
 
 
 

LinaK
9/9/09, 4:11 PM
#37

Lina heter jag. Har ägt tillsammans med min mamma en border collie hane vid namn Blue Hiddens Chief. Han fick i vintras somna in 13 år gammal. Border collie är en favoritras, och jag kan verkligen tänka mig att skaffa en i framtiden.

När våran hund var ung höll vi på att träna och tävla mycket i agility. Tränade även lydnad och freestyle.

Numer har jag en bichon havanais, vilket är en ganska stor skillnad emot border collie Flört Har även katter och en kanin i familjen.

Kul med en vallhundssida måste jag säga. Är väldigt förtjust i denna rasgrupp.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

HarrietKiara
9/9/09, 10:41 PM
#38

Kul att sidan uppskattas och att vi får fler medlemmar. Glad

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

monsterblom
9/12/09, 7:10 PM
#39

välkomna hit allesammans!

Upp till toppen
Annons: