hjärngympa?
Någon som har något tips på något sätt man kan låta hunden få tänka ut något inomhus? Så den får lite hjärngympa 🙂
Har gömt godis som hon har fått söka upp och även lagt godis under en ex. mugg som hon själv måste lista ut hur hon ska få ut godisen som ligger under muggen.
Någon som har mer ideer på saker man kan göra? Har idé torka nu
🤔
Något som verkligen tar på hjärnan är ju shejping. En hund som inte är van med det kan man ju börja med att shejpa upp hunden på ett föremål, ex en låda.
Ja det låter ju roligt att prova på! 🙂
Godis i toarulle med invikta hörn, äggkartonger, du kan öka svårigheten på godissöket inne genom att lägga dom i olika höjdnivåer. Tricks tex hämta en handduk ifall dina händer är blöta, stänga skåpluckor och dörrar och andra hjälpsamma tricks. Lära hunden slänga skräp eller återvinna genom att lägga flaskor och burkar i en behållare.
Kolla youtube för "dog tricks" så får du oändligt med trickinspiration! Tänk bara på att välja tricks som är för hundens bästa, vad hunden tycker är roligt och inte riskerar skador för din individuella hund.
Hitta på lekar, kurragömma, peekaboo, budbärare, m.m.
Lära hunden städa sina leksaker. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Man kan bara härja lite och blanda med lite lydnad. Det är något som är roligt och hundarna blir trötta om man håller på en stund. http://www.youtube.com/watch?v=XDUmlNwVQsg
Annars kan man lära hunden att mima, morra, slicka sig runt nosen, halta och lite annat smått och gott.
Ha så skoj!
TAck för alla tips!🙂
#4 åh silken underbar video! :)
#5 Tack 😊Den va helt underbar att spela in kan jag ju säga. Det skulle från början vara en seriös lydnadsvideo för att visa hur vi låg till inför en utmaning, men tja. Varken jag eller mina hundar är speciellt "seriöst" lagda 😃