Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etiketthundträning
Läst 2315 ggr
hundflocken
3

Valltävlingar 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer vi att ses på valltävlingarna 2013? =)

Jag och mina hundar kommer att vara på en del valltävlingar.

Kommer endast att tävla med ena hunden, Somollis Jack-Sparrow "Bowie". I början av säsongen troligen några IK1 för att sen gå upp till IK2. Och sen i NN1. 

Dusty kommer tyvärr inte att tävla då valt att pensionera honom endast 7,5 år gammal pga av att han inte håller i kroppen. Hela förra säsongen krånglade det och när han väl piggnade till så var det antingen karens eller att han varit i vila och i oform för att tävla (eller bortlottad) som gjorde att han inte kunde tävla. =(

Bjuder på en vallnötbild på honom dock då han kommer att få fortsätta som gårdshund. =)

Men hoppas att vi syns på ett par tävlingar?? =)

/Lisa med Dusty och Bowie

www.hundflocken.se

[Aremea]
1

Jag kommer tävla alla mina tre den här säsongen!

Boss ska gå ett par Ik1 för att värma upp, sen hoppas jag gå Ik2 med honom i höst. 

Fridolf ska ta VP, debutera Ik1 och om allt går väl även Ik2 innan året är slut. 

Frodo ska ta VP och startas Ik1. 

Jag kommer hålla mig i mellansverige, av kostnadsskäl… :( Är anmäld till Bråfors och kommer anmäla mig till Eknäs när de tävlingarna läggs ut igen! Hoppas dessutom på att vi ska kunna hålla ett par-tre tävlingar i "min" klubb, men vi måste inventera besättningar först…

hundflocken
0

Kul kul. Jag kommer också att hålla till i mellansverige (Bor i sthlm). Hade ev tänkt åka till Fagersta. Såg att du är anmäld med båda dina. Tror inte att du kommer komma med med båda, för många anmälda redan nu men du får hålla tummarna. 

Vet inte hur det blir med Eknästävlingarna, det är lite kris i Mälarmården som ska hålla i tävlingarna, vi får se vad som händer…

Men kul. Då syns vi förhoppningsvis på lite tävlingar! =)

www.hundflocken.se

[Aremea]
1

Jag räknar hårt med att komma med med max en hund per tävling, men om man inte anmäler alla så kommer man garanterat inte med alls… :( Tråkigt att det är så ont om Ik1 i år!!

Hade inte Eknäs precis bytt arrangerande klubb? Tävlingen togs ner från vallreg och jag fick mail om att den skulle komma ut igen så fort nya arrangören har fått ordning på pappren.

hundflocken
0

Kan hända att det blir Sörmlands VK, de som äger fåren kommer gå över dit efter att det hände ngt på årsmötet (var inte med på årsmötet..)

Vilka tävlingar hade du tänkt annars förutom Fagersta och eknäs?

Jag har inte bestämt än men de tävlingar jag hade är troligen:

130504 Ik2 Bårvalla ev, ej bestämt ännu…

130523-24 NN1 SULVK

130608-09 IK1 Fagersta

130626-27 NN1 Åtvidaberg

130628 IK1 Eknäs

130629-30 IK2 Eknäs

ev Gotlandstävlingarna IK2 

130823-24 NN1 Knutby

130831-0901 IK2 Åtvidaberg

Vad jag vet just nu…. Men avvaktar och ser vad för tävlingar som läggs upp. Ik1orna hade jag tänkt stå kvar på vid stolpen, men fanns inte så mkt Ik2or i närheten och vill tävla… =)

www.hundflocken.se

sagaindia
2

Tänkte våga mig på IK1 till hösten 😮 Nu i vår är vi ute efter ett lydnadschampionat så då lägger vi krutet där. Lamningen i april tar ju sin tid den också (längtar❤️). Så vi har fullt upp jag och India!

vallhund
0

Tävlingskalender för er som vill titta på:

http://www.svak.se/?page_id=801

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.