Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etikett: rasfrågor
Läst 1735 ggr
neasj
0

Berger des pyrenées- förmåldsintresse??

Det är svårt att hitta folk som har den här rasen eller som har erfarenhet av den.

Om ni sj inte har svar får ni gära komma med tips på vart jag kan vända mig.

Jag har länge funderat på att skaffa en berger des pyrenées. Jag har träffat flera individer av rasen och tycker det verkar vara roliga hundar att jobba med.

Precis som för andra, så har jag olika egenskaper jag vill ha i rasen alt. föräldradjuren. En egenskap jag vill ha hos min hund är att den ska ha föremålsintresse. Hur vanligt är det hos berger, främst Face Rase? Finns det ett naturligt intresse för det? Är det svårt att hitta indiver som har det? Finns förmålsintresset naturligt eller om jag som tränare måste bygga upp det eftersom?

Tack på förhand!

JLNordin
0

Jag har haft en poil long och kan inte säga att han hade ngt brinnande förmåls intresse, jaga bollar var kul men vi fick jobba lite med det och skulle säkert kommit längre om vi fick chansen.

Men jag har träffat berger, främst face rase som har kampat med leksak med Husse/matte men om det var naturligt elr ej vet jag inte. fast jag tror att man får jobba lite på det i vilket fall som helst ;)

Smultronbarn
0

Jag har varit intresserad av rasen sen 2005.. Så jag ringde lite uppfödare, frågade runt och ställde knasiga frågor.
År och dar senare 2012 fann jag MIN kombination =)

Akaffar du dig en seriös uppfödare ska du kunna fråga denne vad du känner för. Berätta vad du söker efter och se vad den kunniga uppfödaren tycker passar dig.

Föremålsintresse finns oftast mer av som valp, ju mer du uppmuntrar och leker med din valp så kan det öka. Det mesta ligger hos dig =)

Vill du veta mer, besök uppfödare, fråga privatpersoner med berger, besök tävlingar och våga fråga =)