Hundskor i terräng?
Någon som har erfarenhet av att använda hundskor i terräng? Funderar på att köpa en lite dyrare sko som heter något i stil med Grip Tex och kostar runt 700:-/4st. Känns lite dyrt att tappa det första man gör när man komme rut i skogen. Vill ju kunna ha dom på vid alla underlag då jag rider med hunden och han drivs att springa väldigt långt och länge och desutom springer mer än vad hästarna går iom att han springer fram och tillbaka hela tiden.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag har skor till ena tiken. viktigt är att du kan prova skorna.
Det tog kanska många provningar innan jag hittade skor som satt bra. De flesta spännena satt precis under sporren vilket resulterad i att hon fick otrevliga skavsår. och då kändes det inte som att skon var speciellt bra.
Jag har skor av märket mutt-luks, sommarskorna. tyvärr är det svårt att hitta återförsäljare av det märket. betalade ca 500.- för ett par skor (2st). men hittar du skor som sitter bra är de värda varenda öre!
Har köpt Trixie walker active till honom nu (199.-/2st). Dom sitter hyfsat bra men ibland åker dom av ändå, det är speciellt när det är mkt terräng och han galoppar med speed.
Medarbetare på westernridning.ifokus