Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etikettövrigt
Läst 867 ggr
LinaN
1

Gul rosett för hundar

En kampanj för att öka folks medvetenhet. hurmånga gånger har man inte mötts av hundägare och hundar som på långt avstånd ropar att hunden är rädd, aggressiv, sjuk eller löper?

Genom att använda sig av en gul rosett så signalerar man att man bör ge det hundekipaget mer utrymme än man behöver i vanliga fall. Något som inte bara vi hundägare borde känna till utan även andra människor som inte är hundvana.

hjälp till att sprida ordet! :D

http://www.gulahund.se/ ?utm_source=facebook.com&awesm=fbshare.me_i0lU&utm_campaign&utm_content=fbshare-js-large&utm_medium=fbshare.me-facebook-post

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[IsabelleA]
0

Det är en ruskigt bra idé som jag tror de flesta kommer dra nytta av, även jag! 

Däremot är frågan hur man på bästa sätt ska kunna sprida ordet även till "familjehunds ägare". Om ni förstårvad jag menar. Det bästa hade varit att få ut det i media.

Jag vet inte hur många jag stött på med hundar som bara släppt fram sin hund och sedan märkt att det kanske inte var den bästa idén. Och framförallt iom. att jag tränar mycket på att Ben ska strunta i andra hundar. Dels för att han alltid varit väldigt på andra hundar (inte utfalls mässigt men har en del historia bakom sig att kunna vara lite bitchig mot andra hundar).

Men då finns det ju de familjer som knappt sitter inne på forum som dessa eller inte tränar med sin hund och vet om vikten av det hela. Jag hade blivit förvånad om jag såg någon med något gult på sin hund och skulle isf anse att det är mer effektivt att sätta munkorg på hunden. (Inte för att hunden då på något sätt r aggressiv, utan för att det avskräcker folk att vilja gå fram eller släppa fram sin hund).

Men jag kommer absolut prova denna metod.