Kickbike
Oj vad kul Kira (BC 2år) och jag har när vi är ute och åker Kickbike! Hon bara älskar att dra! Totalt fokuserad! Hon missar till och med alla rådjur (som annars står högt upp på "jaga"-listan) som står i skogsbrynen och undrar vad vi är för typer. Efter 20 minuter Kickbike är hon så trött (jag med), och hon är så himla nöjd! Finns det någon annan här som kör Kickbike??
Jag har aldrig använt en sådan, men jag undrar vad det är för skillnad på att dra den gentemot en vanlig cykel? Förutom att det ser väldigt kul ut! ;)
Hej, det är mest att det är himla lätt att ta sig av om man har en "het" hund :0).
Ah! Jag förstår! 
Det måste ju dessutom vara väldigt bra att hunden får dra med hela tyngden bakom sig. Man ser många stackars hundar fastkopplade i en springer bredvid cykeln som drar som galningar, då snedbelastar dom ju kroppen helt galet mycket.
Jag har inte testat det men tränar lite linlöpning med min hund, än så länge är det blandat linlöpning och joggning med hund ;) Men tanken är att vi ska träna upp oss så att hon vill ligga längst ut i linan allt längre bitar, klara att köra om, möten m.m.