Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etikettoff-topic
Läst 1832 ggr
monsterblom
0

besegrad

Jag ger upp. Jag och Alice kommer aldrig bli det par jag hoppats på. Hon är inte ens nästan intresserad av att lyssna på mig i hagen. Och jag känner att efter 3 år är det ok att ge upp. Hon går som en klocka med sambon. Så nu har vi bestämt att hon är husses i hagen och hans arbetskamrat. Jag får vänta på min egna arbetskamrat lite längre. 
Men hon förljer med på alla upptåg vi hittar på. Det är bara vallningen som hon endast lyssnar på husse i…

Det var inte lätt att komma till insikt att man inte klickar så bra som man vill med sin hund. Men, hon är inte hunden för mig. Lägger hoppet till nästa hund.
Hoppas på att det blir min arbetspartner. 

Behövde bara skriva av mig lite.

vallhund
0

Tråkigt när det blir så, bättre lycka nästa gång.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

HarrietKiara
0

Ja, det måste ju stämma för bägge parter men som sagt det är bara att ta nya tag. Glad

Love my Kelpie!

[Aremea]
0

Det är så tungt att inse, men samtidigt skönt efteråt. Min tik jobbar bäst för en annan förare, men trivs bäst med mig och min flock privat. Vi har löst det genom delad vårdnad! Jag får njuta av individen och den andra föraren får njuta av en fantastisk vallhund som jag inte kan plocka fram - och, viktigast av allt- hunden är jättenöjd.

monsterblom
0

#3 samma här. sambon använder henne i hagen och jag njuter av sällskapsdelen nu.

[IsabelleA]
0

Så tråkigt att det blivit så Michelle! Men säger som ovanstående, att inse är tungt men efter ett tag känns det bättre. Alice är verkligen en svår hund i fårhagen!

Kommer Anton satsa på VP med henne? Har du börjat fundera på nästa hund? Vad blir det för kennel?

… Och snart är det dags för att träffas tycker jag! Och kanske flytta lite får :)

monsterblom
0

#5 klart det blir VP! Har en kompis som gillar att köra alice och har erbjudit sig att ta henne till VP. Sen ska anton lära sig mer vallning och tävla henne så hon får lite meriter. Kanske blir så att jag kan köra henne lite sen när hon är äldre och mer rutinerad.

Nästa hund blir efter Alice om det blir som det ska. Kommer ju testa henne för divers genetiska sjukdomar. Och ska jag vara helt ärlig så har jag ju inte röntgat hennes höfter heller. Men ser det bra ut och Anton meriterar henne så blir det en kull. Kommer inte ta mer än så. Vill ju bara ha en kull för min egen skull. Egenskaperna hos henne är ju underbara! Sen vet jag att Viktoria är lite sugen på att köpa en valp efter Alice om vi tar en kull.

Om det mot förmodan inte blir en kull efter Alice så blir det till att titta efter bra linjer. Är ju lite sugen på att importera en från skottland. Ta en hund efter riktigt bra linjer därifrån…