AUSTRALIAN SHEPHERD ♥
någon som har en aussie som kan berätta lite hur den är? :) ♥
Vill gärna veta oxå:)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag har en Aussie. en underbar tjej som blir 7 år i Mars.
Hon är den mest fantastiska hund jag någonsin haft att göra med, genomsnäll och underbar att jobba med. Hon är verkligen one of a kind och jag kan sitta här hela natten och berätta om henne.
Exakt vad är det du vill veta? 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Har en aussie som är 10 månader.
Han är helt underbar, hur snäll som helst och arbetsvillig och en riktig "morsgris" haha
Självklart kräver han en del i både motion och mental stimulering
Ja du det är lite svårt att säga om man inte vet vad du vill veta :)
Har studerat rasen i 4 år och äger en blandras Aussie och sitter på väntelistan till en Aussie. Vad vill du veta?
allt! :)
lite svårt att svara på men skriv vad ni känner för !
De aussies som jag har träffat har varit allroundhundar, klarar allt och lite till! Dom är fästa vid sina ägare och vissa släpper in blicken ifrån dom när det är dags för träning. De är hundar som behöver träna något varje dag för att få utlopp för sin enerig men älskar att ligga i soffan och ha det härligt.
Man behöver inte valla med sin Aussie utan kör allt möjligt som ni vill prova på :)
Aussien i allmänhet är en aktiv och energisk ras. Dem är duktiga på att arbeta självständigt och är riktiga problemlösare eftersom dem förr användes som gårdshundar och då var både vakt- och vallhund. Vallet sitter inte i dem på samma sätt som en BC och en Aussies rekommenderas inte till nån med många boskapsdjur.
Det är en perfekt allroundhund eftersom den är så intelligent, passar till det mesta.
Min tjej är den bästa hund jag träffat. Hon är så snäll, mot människor i alla åldrar. Hon är tuff och tar ingen skit från andra hundar, men hon är aldrig elak. Väldigt modig och framåt, ställer upp i alla väder och hon är väldigt familjär. Jag är allltid nummer ett för henne men hon älskar resten av familjen gränslöst. Hon gillar människor men kan iboland vara reserverad mot främlingar, vilket är normalt för samtliga hundar i rasgrupp 1.
Sabina
www.anibaz.blogg.se

Har en Aussiehane på 3 år av utställningsmodell.! Tycker att Aussien har en helt fantastisk på och avknapp. De är alltid med på vad du vill göra oavett om det är att ut på agilitybanan träna eller ligga å slappa i soffan.. Bara de får va med!
Min Arrak gjorde några försök till vallning som valp på sin hundkompis Zumo. Men det var inget jag gjorde någon grej av då det inte är något jag har mjöjlighet att underhålla. Och i och med det så var det som att det försvann. Han vallar absolut ingenting, FÖRUTOM Fölungar! Varför vet ja ej.!!
Min uppfödare sa något väldigt bra om rasen när jag köpte Arrak.! Som jag fått bli varse många ggr om!!!
Lika lätt som du lär en Aussie ett trix, ett kommando, eller regler av olika slag! Lika lätt lär den sej fel! Så när du ska lära din Aussie något så tänk igenom det och fundera på ifall du kommer få det beteende du vill ha. Aussien är så villig att va dej till lags så den lär sej allt du lär den!! :-D
Om jag tittar på min egen hund så ser jag ju precis vad jag gjorde rätt och fel! Och felen kan han snappat upp på bara ett misslyckat försök! :-P
Ska aldrig ha något annat en Aussie!!
Håller med, lite OT - Roligt att det är du som har Arrak!! :)
Känner nämligen hans uppfödare.

OT. Men vad roligt! Har du Aussie från henne? :-)
Ingen Aussie från henne men har koll på den världen ;)