Två nybörjare in action!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Film på mig och Yim - första gången vi båda vallar!
Mvh Emelie 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Andra passet. 2 veckor senare eftersom jag haft så sjukt mycket i julröran. Duktigt!
Mvh Emelie 
Välkommen in i grenen man aldrig kommer ur;)
Jättekul att se! Kan du inte berätta lite mer om din hund? Ålder, linjer osv?
#2: Det kan jag hålla med om! Lagom till nästa vår hoppas jag få hem mina egna får!
Yim är ungefär 9,5 månader gammal. Linjer främst från Skottland och Wales. Bland annat Sadghyl Pip och Bobby Daziels Wisp finns nära i hans led i stamtavlan.
Han är DNA fri för CEA/CH och CL då hans båda föräldrar är DNA testade fria. Han kom till Sverige Maj 2011. Förutom att han nu är reggad i SKK, är han även reggad i ISID.
Tempramentsmässigt i vardagen väldigt trevlig och snäppet översocial. Han tror världen är en enda stor lekplats många gånger. ;)
Mvh Emelie 
Verkar ju vara en riktig pärla du hittat, ser fram emot att följa er här (och kanske ses på banorna framöver!)
/Aremea
#4: Tack! Ja, han är toppen verkligen! Tämligen lite för intensiv i vardagen ibland. Fast samtidigt, han är fortfarande valp. ;)
Haha, att tänka så långt fram som på banorna känns väldigt avlägset ännu! Idag är målet GK vallhundsprov någon gång. Typ ett drömmål jag har, och jag hoppas vi har kapacitet nog att klara det. (vet ingenting om vallning - har ingenting att utgå från när det gäller nybörjarhundar än min Yim)
Mvh Emelie 
Vad fint det ser ut!
Riktigt kul att se!
Tack så mycket! 
Mvh Emelie