Bilder - Collie långhår
Lägg gärna in bild/bilder på din/dina Collie här.

Jätte fin!

Tack! Hon blir generad här bredvid mig nu. 

Jättefin hund. Gillar den teckningen! 

Wow! Vilken vacker collie Jossa!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

#7 Åh, vilket fint kort! Underbar collie!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Hon är verkligen jätte fin! Ställer du ut henne?

Kanonfin! 

Tack igen. :)
Nej, jag ställer inte ut henne. Jag har inga problem att uppträda solo inför en stor publik, eller att visa hästar på utställningar. Men hundar har jag aldrig visat, och då vågar jag inte. Dock ska hon visas iår, hoppas mamma gör det. Jag vill verkligen att Lady ska få möjligheten att visa det bästa hon har, så pass långt det räcker.
Fast på den fronten hade det ju varit bäst om hennes "mamma" visade henne, och det är ju jag…
Vilket problem jag fått!

Så fin!
#12 Jätte fin! :)
#13 Har du ställt ut din lilla tjej ännu?

Stort lycka till! :)

#12 Fiiiin! 

Så fin han är lille Gandalf. Med den teckningen ser det nästan ut som han gråter. 
#22 - när han sover ser han ut som att han har extra långa ögonfransar med mascara på.
#24 Åh - sötis. Längtar lite efter tiden när våran var så liten. Det går så fort!!! Våran är 20 veckor nu och jättestor!

Åh så vackra. Blir ännu mer säker nu på att nästa hund blir en collie. Funderade på det för två år sedan men han med collien hade redan en spekulant så det blev en amris. Men nästa blir nog en collie.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

#29 Gulliga! Något väldigt intressant har de hittat att titta på också.

Så fina hundar.
Vilka härliga bilder!
Någon som har lust att berätta lite om deras mentalitet? Hur är den? Har hört att den är ganska osäker?

Jag har inte märkt av någon speciell osäkerhet på våran Collie och hennes valpar.
Enda platsen som min hund blir osäker (men är knappt märkbart längre då vi tränat på dessa platser) är när det är mycket bilar som åker i närheten, eller när hon ska gå i trappor. Kan nog sammanfatta platserna som så "lite naturliga" som möjligt.
Första gången när hon var med mig in i själva orten bland byggnader och folk blev hon jätterädd. Dock var hon bara 4 månader då, och det har ändrat sig. Nu är det inga problem alls, och det är absolut ingenting som märks på deras temperament.
Mycket glada hundar, sociala, lyhörda och nyfikna. Min vovva fick dessutom en 5a på bl a skott när vi gjorde MH.
Dem har blivit så missförstådda efter "modevågen" när Lassie kom ut. Hamnade i fel familjer som tog dem för en mycket mer tuff ras. Dessa är mjuka hundar som man inte ska vara hårdhänt med, rösten räcker vid behov av tillrättavisning - en dov och mörk ton när något är fel.
Annars mycket lättlärda och härliga hundar!
Någon annan kan nog komplettera mina rader.
Bifogar en bild på min Lady för ett par år sedan.
#33 men en 5a på skott är ju jätte dåligt :p

#34 Haha, oj (A) Tänkte fel. Men det var bra iaf. xD