Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etikettövrigt
Läst 1572 ggr
thilda-
0

BC valpkull?

hej!
Tänkte göra en liten koll här inne och se om det finns någon som planerar eller vet av en valpkull till våren 2011??? Jag och min sambo har planerat att köpa oss en BC valp som ska vara reg i skk och som har meriterade föräldrar.

Vi bor i värmland, Årjäng

Ronja06
0

Det finns med säkerhet uppfödare som ska ha valpar till våren 2011. Vad är det för linjer du önkar för din framtida hund? Hur ska hunden vara typmässigt? Är det viktigt att uppfödaren finns i närheten av dig? Vilka meriter är viktiga? et.c. Ja, listan kan göras lång. Alla dessa frågor var enbart retoriska. Det är bara otroligt svårt att rekommendera en uppfödare/valpkullar om man inte vet vad det är för hund du är ute efter? Ja, förutom en reggad BC då ;)

Mitt råd till dig är även att besöka http://www.svak.se/ och sedan vidare på vallreg. Om du inte redan gjort detta. :)

Mvh Emelie Förlägen

thilda-
0

Linjer spelar nog inte så stor roll vad jag vet just nu.. har inte suttit och lust läst ännu men jag ska göra det.

Vi vill främst ha den till att tävla i agillity, spår, lydnad och lite allt möjligt.. och till och med valla med den om hunden finner intresse för det.
och vi bor i årjäng som ligger 2mil ifrån norska gränsen i värmland och vi kan tänka oss att åka bort till örebro, askersund, norrköping, jönköping, trollhättan och uddevalla där runt… eller sundsvall - örnsköldsvik för att köpa en fin valp
och sen så vill vi ha en lång hårig BC :)