Vallhundar iFokus

Vallhundar

Etikett: övrigt
Läst 1043 ggr
Nikka
0

Hunden på dagen?

Ni som har arbetande och aktivt krävande hundar, vart har ni de på dagen när ni jobbar?

[IsabelleA]
0

Jag går på en naturbruksskola (Säbyholm) där jag bor med hunden på internatet. På dagarna är han i mitt rum på skolan som ligger 2 minuter från lektionssalarna. Han rastas 40 minuter innan vi går till frukosten sedan tar vi en kisspaus på lunchen och efter skolan blir det träning med alla träningsgalna på skolan.
Så kort sagt så är han "hemma" på dagarna.

monsterblom
0

mina är hemma på dagarna. de får vackert finna sig i att vara själva 1-3 dagar i veckan hemma. de är själva som längst 4 timmar.

då jag jobbar olika dagar varje vecka så vill jag inte ha ett hundagis. skulle bli tråkigt och onödigt dyrt om jag är ledig de dagar de ska vara på dagiset och jobba de dagar de inte har plats. dessutom så får de träna på att vara sj också.

de blir aktiverade på em/kväll. sen har jag valt att inte vänja den vi sjukt mkt aktivering då det händer att jag inte hinner en dag eller två. vill ha lättaktiverade hundar.

(ja, det går faktiskt att få hundar som inte kräver så mkt. ger man bara fan i att aktivera dem innan halvåret och sen börjar lite smått funkar det. men självklart kan det variera mellan olika individer)