Treibball
Är lite nyfiken på om någon här har provat på Treibball? www.treibball.tk
Jag tränar väldigt aktivt med min hund och tycker det är skitkul!! Jag hoppas även sporten ska sprida sig så det blir lite tävlingar snart.. Hade varit kul å höra om någon mer som tränar..
Medarbetare på westernridning.ifokus

Kan du inte filma så man får se hur det går till. Jag har bara hört talas om det.
Det verkar vara kul och en rejäl utmaning. 
Det är faktiskt inte så jättesvårt. Inte lika svårt som det er ut iaf, men jag kan tänka mig att det är olika beroende på vad man har för hund. Tycker hunden det är kul så blir det ju självbelönande och då även enklare at lära in och utföra.
Månadens Vallhund oktober är ju hundsport. Skulle vara jätte roligt om du bidrog med en bild då ni utövar treiball!

#4 Vad du är smart. 
#5 Tack!

Ja, treiball är jag också intrsserad av. Har aldrig prövat på det men en dag ska jag det i alla fall. :)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Jag skulle vilja testa Treiball med Sting. Hon skulle nog kunna fatta det. För hon gillar bollar men också att testa sig fram tills det blir rätt. Haha! Pippi däremot skulle nog inte fatta, hon är inte så smart
Eller påhittig eller vad man ska säga.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag trodde det var något amerikanskt påfund, men nu när jag ser stavningen förstår jag att det är tyskt, treib-ball = driv-boll. Lite extra kul då tycker jag, amerikanerna har ju så mycket hyss för sig med sina hundar som det tävlas i, bra om Europa kan bidra med något…
Vi har tränat lite, bara introducerat bollen och lite sånnt. Men vi kanske ska sätta igång mer nästa år när vi kommit igång med alla andra sporter vi är inne på :)
#11 Det tycker jag! :D